۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۶۵۶۲۰۶
امام جمعه اهواز:

طلبه یا عالم بودن آرزوی انسان‌ مؤمن در عصر ظهور است

طلبه یا عالم بودن آرزوی انسان‌ مؤمن در عصر ظهور است
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: خداوند سبحان می‌فرماید از آرزو‌های انسان مؤمن در حکومت مهدوی آن است که از طلاب و علما باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته، در ویژه برنامه جرعه معرفت شبکه استانی با اشاره به اینکه قلب جایگاه علم انسان است، اظهارداشت: انسان پیش از آنکه علم و دانش را فرا بگیرد باید قلبش را مطهر و پاک کند؛ چرا که علم، نوری است که خداوند به هر کدام از بنده هایش بخواهد، عطا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه قلب طالب علم نباید آلوده باشد، عنوان داشت: قلب آلوده نمی‌تواند حامل علوم الهی باشد، از آنجا که انسان مسافر نیازمند توشه می‌باشد پس بهترین توشه برای رسیدن به قرب الهی، جست‌وجو درباره حقیقت و دستیابی به تقوای الهی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه تنها علم نافع در هنگام مرگ انسان، علوم قرآن و اهل بیت (ع) است، ادامه داد: انسان به هنگام جدا شدن روح از بدن چنان سختی می‌کشد که همه علوم جز علوم قرآن و اهل بیت (ع) را فراموش می‌کند، علوم دینی در نزد خدا از جایگاه والایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: خداوند سبحان می‌فرماید از آرزو‌های انسان مؤمن در حکومت مهدوی آن است که از طلاب و علما باشد.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن سازنده بهشت خود است، تصریح کرد: در این باره انسان باید چهار مقطع «دنیا، برزخ، قیامت و بهشت» را بپیماید و رسیدن به آن‌ها همگی محصول عمل صالح یا طالح انسان مختار است که خداوند آبادانی چنین مقاطعی را در دنیا از انسان‌ها می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تقوا بهترین زاد و توشه است، ادامه داد: برای رسیدن به تقوا باید تلاش پیوسته‌ای صورت بگیرد، نور انسان مؤمن در عالم آخرت فراروی انسان‌ها را روشن می‌کند./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شهروزی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
تیتر خیلی خوب و جالبی بود
1
0