۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۵۶۴۸۵
آیت الله سلیمانی:

دستگاه قضا نحوه اعطای تسهیلات بانکی را زیر ذره‌بین قرار دهد

دستگاه قضا نحوه اعطای تسهیلات بانکی را زیر ذره‌بین قرار دهد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: وام میلیاردی در اختیار برخی افراد قرار می گیرد اما برای وام‌های مردم مستضعف، حتی وام ازدواج و مسکن هزار نوع مشکل وجود دارد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که مسأله فساد اقتصادی از دیرباز به تدریج در جامعه راه پیدا کرده است، اظهار داشت: تردیدی نیست که نظارت بر این کار بر عهده ارگان های اطلاعات و دستگاه قضائی است.

وی لازمه ریشه کن شدن فساد در جامعه را رصد فسادهای اقتصادی عنوان کرد و گفت: این دستگاه ها بایستی با دقت هر چه بیشتر فسادهای اقتصادی را رصد کنند تا جامعه به این فساد دچار نشود؛ درست است که ارگان های دیگری مثل مجلس شورای اسلامی هم مسؤولیتی دارند اما مسؤولیت‌شان به اندازه عزیزان اطلاعات و دستگاه قضایی نیست.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص فساد اقتصادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه مسأله فساد اقتصادی را تذکر می داد که توجه بیشتری به سلامت جامعه شود و امسال نیز در دیدار ویدئوکنفرانسی با دستگاه قضایی، باز هم مقام معظم رهبری عدالت رفاهی را تجلی و بروز سلامت جامعه قلمداد کردند.

عدالت قضایی؛ راه نهادینه شدن اصلاح و کامیابی

وی راه نهادینه شدن عدالت قضایی را اصلاح و کامیابی دانست و افزود: قطعاً در جامعه ای که عدالت قضایی استوار و نهادینه شود، راه اصلاح و کامیابی فراهم است؛ ما کامل ترین آموزه های عدالت را از طریق وحی الهی و راهبرد سازی راهبران دینی داریم.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: یکی از شاخصه های رهبری جامعه، مسأله عادل بودن و مجری عدالت بودن است و این توقع را از دستگاه قوه عدلیه دارد.

لزوم نظارت قوه قضاییه بر وام‌های بانکی

وی بر ضرورت ورود دستگاه قضایی بر نحوه اعطای تسهیلات بانکی گفت: در جامعه می بینیم وام میلیاردی در اختیار برخی افراد قرار می گیرد اما برای وام های مردم مستضعف، حتی وام ازدواج و مسکن هزار نوع مشکل وجود دارد؛ قطعاً دستگاه عدلیه است که باید بر سیستم بانکی، دستگاه های اجرایی، مسائل اقتصادی و جریانات جامعه نظارت کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که محصول کار دستگاه قضایی، همان محصول کار انبیا و اوصیا است، تصریح کرد: البته گاه ممکن است که فرد شقی این جایگاه را اشغال کند. بقا و دوام نظام الهی مرهوم احیای حقوق عامه، گسترش عدل و امنیت اجتماعی و رعایت آزادی مشروع است./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات