۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۶۶۲۷
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

سخنان رهبری درباره استفاده از ماسک، تکلیف است

سخنان رهبری درباره استفاده از ماسک، تکلیف است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر همگان تکلیف است، گفت: به هنگام حضور در مهمانی ها، حتما فاصله دو متری مراعات و از ماسک استفاده شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در پیامی ویدئویی با بیان اینکه جهان درگیر ویروس کرونا است، اظهار داشت: ایران اسلامی از سال گذشته تاکنون درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، از ۳۰ استان، معدود استان‌هایی بودند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فوتی‌های کرونایی نداشتند، اما در اثر بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها شاهد سرایت و فوتی کرونا بودیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه چه بسا کرونا تا پایان سال ادامه داشته باشد، عنوان داشت: شرع بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید می‌کند، مراعات پروتکل‌های بهداشتی برای سلامتی فردی و خانوادگی و اجتماعی ضروری و مورد تأکید است.

امام جمعه اهواز از عموم مردم خوزستان تقاضا کرد که در مراسم ترحیم‌ها شرکت نکنند، عروسی‌ها به صورت جمعی برگزار نشود و مساجد نیز ملزومات بهداشتی را در هنگام ادای نماز جماعت رعایت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر همگان تکلیف است، بیان داشت: به هنگام حضور در مهمانی ها، حتما فاصله دو متری مراعات و از ماسک استفاده شود.

وی با بیان اینکه پیش از آن به هنگام حضور در تجمعات از ماسک استفاده نمی‌کردیم، ادامه داد: پس از فرمایشات رهبری و مراجع بر ضرورت استفاده از ماسک در جلسات عمومی احساس تکلیف کردیم؛ چرا که حضرت آقا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را واجب کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر عامل انتقال ویروس کرونا به دیگران باشیم، حق الناس بر گردن داریم؛ توصیه و تقاضای ما رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات