۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۵۷۰۹۸
مجمع نمایندگان طلاب:

روزنامه الشرق الاوسط رسما عذرخواهی کند

روزنامه الشرق الاوسط رسما عذرخواهی کند
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بیانیه ای در محکومیت هتک حرمت حضرت آیت الله سیستانی از سوی روزنامه سعودی صادر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، بیانیه ای در محکومیت هتک حرمت حضرت آیت الله سیستانی از سوی روزنامه سعودی صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

«يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ صف/ 8»
«مى خواهند با سخنان خود نور خدا را فرونشانند و خداوند كامل كننده نور خود است و هر چند كافران ناخوش دارند».

انتشار کاریکاتور توهین آمیز به مقام مرجعیت دینی توسط روزنامه الشرق الاوسط، توهین به دین داری، توهین به وحدت یک ملت و توهین به استقلال یک کشور حساب شده و غیر قابل اغماض می باشد.

بلاشک حضرت آیت الله العظمی سیستانی (حفظه الله) در بین مسلمانان و شیعیان جهان بویژه مردم شریف عراق اعم از شیعه و سنی و کرد از جایگاه والایی برخوردار بوده و موضع‌گیری‌های معظم له همیشه در راستای حفظ و حراست از مرزهای جغرافیایی و دینی، تقویت جبهه مقاومت و ضامن حفظ وحدت و حاکمیت عراق بوده و می باشد.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن ابراز انزجار از این اقدام کینه توزانه روزنامه وهابی صهیونیستی الشرق الاوسط و محکومیت این اقدام نابخردانه از مسئولین این روزنامه می‌خواهد تا بابت این خبط بزرگ رسماََ عذر خواهی کرده و از دولت عراق می خواهد تا خواسته مردم شریف عراق و علماء اسلام را در برخورد با هتاکان به مقام رفیع مرجعیت، پیگیری حقوقی و قضایی کرده و ریشه فتنه را بخشکانند.

و السلام علیکم و رحمة الله
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

/1324/د102/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات