۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۵۷۱۵۰
حجت الاسلام حسینی کیا در گفت وگو با رسا:

وزیر خارجه به جای فرافکنی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد

وزیر خارجه به جای فرافکنی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از پاسخگویی ظریف قانع نشدند، گفت: جمع آوری امضا برای طرح سؤال از رییس جمهور از همین جلسه آغاز شد.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس در این جلسه تصریح کردند که آقای ظریف در دوران تصدی گری‌ وزارت امور خارجه، نمره قابل قبولی را در دیپلماسی کشور نداشته است.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه نمایندگان مجلس از پاسخ های آقای ظریف به هیچ وجه قانع نشدند، افزود: نمایندگان میان سخنان ایشان اعتراضات خود را با صدای رسا بیان می کردند و این مسأله نشان می دهد که از پاسخگویی وی درباره مذاکرات و برجام قانع نشده اند و از همین نشست زمینه و جمع آوری امضاء برای طرح سؤال از رییس جمهوری کلید خورد.

وی با اشاره به فرافکنی و طفره رفتن ظریف از پاسخگویی تأکید کرد: نمایندگان بارها در میان سخنان ظریف با صدای بلند اعلام کردند که باید وی پاسخگوی عملکرد خود در وزارت خارجه باشد، نه این که حمایت های رهبر انقلاب و سردار سلیمانی از سیاست های کلی نظام در امور بین الملل را به عنوان سرپوشی برای عملکرد ضعیفش ارائه دهد.

حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: متأسفانه آقای ظریف و وزارت خارجه در دولت های دهم و یازدهم نگاه به بیگانگان و اعتماد به آمریکا و دول غربی داشت؛ اما نتیجه و دستاوردی جزء افزایش تحریم های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم در بر نداشته است./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
پدر تک به تک این دولتی هارو بایددرآورد. وزیر امورخارج گفت: برجام تحمیلی بر آمریکا بود، تاریخ و آینده نشان خواهد داد که برجام سند افتخار ایران است و خواهد بود. شما غلط کردید کدام افتخار زندگی مردم را به خاکستر تبدیل کردید.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
این مجلس انقلابی باید دولت را به صلابه بکشد
0
0