۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۵۷۳۲۳
حجت الاسلام حسینی شاهرودی هشدار داد؛

سرمایه گذاری دشمن برای کند کردن روند تحقق عدالت

سرمایه گذاری دشمن برای کند کردن روند تحقق عدالت
استاد حوزه علمیه با ابراز امیدواری نسبت به اقدامات تحولی قوه قضائیه گفت: دشمن به معنای واقعی کلمه برای کند شدن روند انقلاب و عدم تحقق عدالت سرمایه گذاری کرده است.

حجت الاسلام سید تقی حسینی شاهرودی، استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مدیریت و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در رسیدن به اهداف انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از تیزبینی، روشن بینی، نگاه جامع و حکمت آمیزی در مسائل برخوردار هستند که این ویژگی ها در مسأله تمدن سازی و گام دوم انقلاب تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: عدالت در انسجام و توسعه اجتماعی در جامعه اسلامی از جایگاه عمیقی برخوردار است، عدل اساس تمدن سازی در جامعه می باشد؛ اگر عدل در جامعه نباشد جامعه به کمال خودش نمی رسد؛ عدل از احسان مقدم داشته می شود و از جایگاه بالایی برخوردار است.

استاد سطح عالی حوزه عمیه قم یادآور شد: به وسیله عدل، نشاط و شوق اجتماعی صورت می گیرد؛ بنابراین اگر عدالت در جامعه نباشد، اعتماد و انسجام اجتماعی صورت نمی گیرد و جامعه از هم می پاشد.

وی افزود: باید اساس بر این باشد که عدالت در جامعه محقق شود و فساد ریشه کن گردد و اعتماد مردم نسبت به حکومت اسلامی توسعه پیدا کند به طوری که هر کسی در جامعه احساس کند به حقوق خودش اعم از حقوق مادی و معنوی، حقوق سیاسی و اقتصادی می رسد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی بیان کرد: در گذشته تاریخ ایران و در دوران پادشاهی طواغیت، علم مختص یک طبقه خاص بوده است. وقتی ندای اسلام به ایرانیان رسید، ایرانیان با آغوش گرم از اسلام استقبال کردند چراکه طعم تلخ ناعدالتی را با تمام وجود حس کرده بودند به طوری که مردم ایران پرچم دار توحید و عدالت شدند؛ بر همین اساس هر چه عدالت فراگیرتر باشد انسجام اجتماعی عمیق تر خواهد شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ابراز داشت: دشمن به معنای واقعی کلمه برای کند کردن روند انقلاب و عدم تحقق عدالت در جامعه سرمایه گذاری کرده است؛ به عنوان مثال جنگ، یکی از فعالیت های دشمنان برای نابودی جمهوری اسلامی بود که باعث شود امکانات و توجه به مسائل جامعه کمتر باشد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی، ایجاد تمدن نوین اسلامی را در گرو الگوهای اسلامی خواند و گفت: بازسازی و تمدن سازی بر اساس نظام اسلامی باید الگوهایش هم اسلامی باشد؛ در حالی که در برخی مواقع الگوی بازسازی و تمدن سازی، اسلام نبوده است.

وی افزود: باید سیستم تصمیم گیری در کشور با عدالت محوری ریل گذاری کند تا جریان فاسد نتواند به بدنه جامعه نفوذ کند و زمینه برای فساد بسته شود. عناصر اداره کننده با فساد زدایی باید متناسب باشند؛ باید تئوری عدالت افزایی در تنظیمات اجتماعی داخل شود و افراد عدالت طلب در رأس کار باشند و در عدالت خواهی، شایسته سالاری صورت گرفته و عنصر سازی شود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی یادآور شد: باید به گونه ای از فساد پیشگیری شود که اصلا کار به دستگاه قضا نرسد و قوه قضائیه، نظارت بر عدالت خواهی و فساد زدایی داشته باشد. آقای رییسی بسیار جدی و به طور مضاعف مبارزه با فساد را پیگیری می کند که امیدواریم خسارت های گذشته و بی اعتمادی های گذشته ترمیم و جبران شود./990/ت302/ف

ارسال نظرات