۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۵۶۹۴۵
حجت الاسلام احتشام تأکید کرد؛

ضرورت اقدام عملی مسؤولان برای فساد زدایی

ضرورت اقدام عملی مسؤولان برای فساد زدایی
امام جمعه موقت کاشان با بیان این که برای مبارزه با فساد باید اعتماد زایی شود، گفت: با شعار فساد ستیزی نمی توان فساد ستیز شد و باید در عمل نسبت به این مسأله اقدام کرد.

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: همانگونه که صحت، سلامت و پویا بودن یک مجموعه نیاز به حراست، پایش و پالایش همیشگی دارد، وقتی که فساد درون نهاد یا دستگاهی رسوخ کرد، برای مبارزه با آن، نیاز به توازن، بررسی کارشناسی، استقامت و پایداری در زدودن آن حتمی و قطعی است.

وی گفت: اگر در بدن انسان، میکروب و یا توده ای رسوخ کند و بتواند بخشی از بدن را از کار بیندازد، قطعاً عافیت و صحت انسان در تمام بدن چالشی می شود؛ خصوصاً در نظام اسلامی بِسان یک بدن سالم، اگر بخشی از مجموعه های اجرایی و قضائی کشور به ویروس و میکروبی مبتلا بشود، قطعاً در حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ضربه و صدمه ای بزرگ خواهد زد.

استاد حوزه علمیه قم اعتماد عمومی ملت را رکن اساسی حفظ و بقای انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر این اعتماد عمومی آسیب ببیند، در مرور زمان قطعاً بقای انقلاب و حفظ ارزش ها با چالش مواجه خواهد شد.

وی بر ضرورت ورود دستگاه های نظارتی و حراستی بر جلوگیری از بروز فساد تأکید کرد و افزود: همواره باید ارگان های نظارتی، حراست ها، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضائیه با کارشناسی دقیق فساد و تببین آن و تقنین قانون های فساد گریز و مسؤولان اجرایی با پیگیری آسیب ها و چالش هایی که می توانند ذهن و عمل برخی از مسؤولان را از مسیر قانونی منحرف و به مسیر ارتشا و زیر میزی گرفتن و از رانت استفاده کردن سوق دهد، پرهیز کنند.

حجت الاسلام احتشام با بیان این که با شعار فساد ستیزی نمی توان فساد ستیز شد، اظهار داشت: کسی که بخواهد با فساد مبارزه کند، حتماً باید موضوعاً و مفهوماً و از نظر پیگیری با قوت و قدرت در این مسیر با کارشناسی متوازن، سبب اعتماد زایی و توجه بیشتر به آن نهاد و دستگاه بشود./822/ت302/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات