۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۵۶۸۰۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان:

قوه قضائیه برای احیای حقوق عامه در خوزستان ورود کند

قوه قضائیه برای احیای حقوق عامه در خوزستان ورود کند
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه احیای حقوق عامه مورد تأکید رهبرانقلاب است، گفت: قوه قضائیه در بحث پایان بخشی به معضل آب و فاضلاب و شبکه‌های اقتصادی غیرقانونی ورود کند.
حجت الاسلام محمد انصاری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه احیای حقوق عامه مورد تأکید رهبرانقلاب است، عنوان داشت: یک بُعد از حقوق عامه به کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی مربوط می‌شود، اقدام قوه قضائیه در برخورد با اختلاسگران و عوامل اختلال در کسب و کار مردم و شرکت‌ها به ویژه صنعت نیشکر هفت تپه جای تقدیر و تشکر دارد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان با بیان اینکه معضلات بسیاری در خوزستان وجود دارند که قوه قضائیه ورود نکرده است، خاطرنشان کرد: ناامنی‌های سازمان یافته از قبیل راه اندازی شبکه‌های اقتصادی در برخی شهر‌ها از جمله معضلاتی است که تاکنون از سوی قوه قضائیه در این باره اقدامی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه برخی با راه اندازی شبکه اقتصادی و وام دهی بسیاری از عموم را با خود همراه می‌کنند، ادامه داد: عموم عضو چنین شبکه‌های به ظاهر سالم و ارائه وام بدون سود هستند، چنین شبکه‌هایی پشتوانه ندارند در سال‌های گذشته ضربات اقتصادی بسیار سنگینی را متحمل شدیم که نمونه آن شبکه اقتصادی سادات بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قوه قضائیه باید در برابر چنین شبکه‌های اقتصادی برخورد کند، افزود: محیط زیست دیگر مشکل استان است که در این باره برخی شرکت‌ها سبب شدند برخی از مناطق که باید حالت تالاب داشته باشند به واسطه طرح‌های صنعتی شان با مشکلات دست و پنجه نرم کنند، یک شخص عادی یا گروه ساده قادر به ورود در چنین مسأله‌ای نیست؛ تنها قوه قضائیه قادر به برخورد است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اینکه آب و فاضلاب دیگر مشکل مردم استان است، تصریح کرد: در برخی موارد آبرسانی نه تنها کم کاری شده بلکه بی عرضگی و خیانت روی داده است، باید پرسید اینکه فاضلاب منطقه‌ای سال‌ها فوران و مردم آن منطقه از ساز و کار‌های قانونی جهت احیای حق شان آگاهی نداشته باشند؛ چگونه می‌توانند ورود کنند.

حجت الاسلام انصاری با تأکید بر ضرورت ورود قوه قضائیه و دادگستری استان در احیای حقوق عامه عنوان داشت: قوه قضائیه مصرانه ورود کند تا مسؤولان در آینده تصور نکنند، هر کار و بلایی سر مردم استان خواستند بیاوند و کسی کارشان نداشته باشد، چنین تصوری از سوی مسؤولان منجر به واکنش‌های اجتماعی، مخالفت و اعتراض ساختارشکنانه و ماهی گرفتن منافقان و مخالفان از آب گل آلود می‌شود.

وی بر ضرورت ورود جدی معاونت پیشگیری قوه قضائیه در بحث معضلات اجتماعی شد و گفت: در هفته گذشته چندین فقره اقدام به خودکشی گزارش شده که همه آن‌ها تحت عنوان شکست‌های عاشقی و نرسیدن به هدف مطلوب در ازدواج و یا ازدواج‌های اجباری است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر بیان داشت: معاونت پیشگیری قوه قضائیه با اقوام، طوایف و عشایر رایزنی و فعالیت‌های فرهنگی انجام بدهد، در بحث ازدواج‌های اجباری و یا مخالفت در رسیدن دو جوان به همدیگر که از سوی برخی‌ها تنها به خاطر غرایض شخصی اتفاق می‌افتد، ورود بکند تا دیگر شاهد خودکشی نباشیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات