۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۵۷۴۵۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

انسان شناسی اقتصادی یزدی‌ها، مدل ایده آل اقتصاد مقاومتی است

انسان شناسی اقتصادی یزدی‌ها، مدل ایده آل اقتصاد مقاومتی است
جوادیان زاده گفت: اگر رسانه ها بتوانند انسان شناسی اقتصادی یزدی ها را نشان دهند بهترین مدل ایده آل اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، « مجید جوادیان زاده» ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن صنفی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان یزد گفت: امروز همه ما باید درک لازم را نسبت به رسانه های فضای مجازی مدرن داشته باشیم زیرا حوزه نفوذ گسترده پیدا کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: اخلاق رسانه ای محیط کنونی رسانه ها مقاوت شده است زیرا اخلاق یک مفهوم درونی و ضرورت انسانی است و نظارت دیگری وجود ندارد و خبرنگاران باید خود به ضرورت و تقوایی درونی برسند و مرزهای اخلاقی و انسانی را رعایت کنند.

وی افزود: در فضای کرونا شاهد اقدامات بسیار موثر رسانه ها بودیم که باعث آبروی رسانه ای برای استان بود و نشان داد که رسانه ها در جای حساس و مورد نیاز در صف خطر، خود را نشان دادند و حضوری موثر داشتند.

جوادیان زاده بیان کرد: به واسطه این که جلوه های انسانی و حرفه ای خوبی به نمایش گذاشته شد با همان رویکرد تصمیم به انتشار کتابی شامل مستندی از فعالیت های رسانه ای در قالب های مختلف گرفتیم که به زودی تدوین و رونمایی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ثبت تجربیات می تواند مستندی برای استفاده و کمک گیری از آن  در بحران های بعدی باشد و جنبه آرشیوی و آموزشی داشته باشد.

وی گفت: همه ما باید ذات رسانه و تغییر رسانه نسبت به گذشته را درک کند و بر این اساس رفتار کند.

جوادیان زاده بیان کرد: برخی از امور فرهنگی کمک رسانه ها را می طلبد که نمونه آن پایتخت کتاب ایران بود.

جوادیان زاده گفت: بسیاری از کالاهای ما تولیدات فرهنگی و هنری هستند که می توانیم تولیدات بومی را در این زمینه افزایش دهیم ربرا کالای فرهنگی هم باعث ایجاد اشتغال و هم تثبیت هویت می شود.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی نیز بیان کرد: اگر رسانه ها بتوانند انسان شناسی اقتصادی یزدی ها را نشان دهند بهترین مدل ایده آل اقتصاد مقاومتی ارائه شده است./1325/د102/ف

منبع: شبستان

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات