۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۵۷۵۸۴
مسؤول موسسه راهیان کوثر سپاه خوزستان:

ارتباط فعال با مساجد در دستور کار مدارس کوثر قرار دارد

ارتباط فعال با مساجد در دستور کار مدارس کوثر قرار دارد
حجت الاسلام زرشناس با اشاره به فعالیت ۲۶ مدرسه کوثر وابسته به سپاه استان خوزستان، گفت: ارتباط فعال با مساجد هر شهر در دستورالعمل مدارس کوثر قرار دارد.
حجت الاسلام هادی زرشناس، مدیر موسسه راهیان کوثر سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه پیشینه فعالیت مدارس کوثر در استان به سال ۹۷ باز می‌گردد، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶ مدرسه در ده شهر استان با تلاش‌ها و حمایت‌های فرمانده سپاه استان و با مجوز رسمی آموزش و پرورش، به فعالیت می‌پردازند.

مدیر موسسه راهیان کوثر سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه مدارس غیر دولتی راهیان کوثر در مقاطع پیش دبستانی، مهدکودک، ابتدایی، دوره‌های اول و دوم متوسطه (دخترانه و پسرانه) فعالیت دارند، عنوان داشت: از معلمان و مربیان در آموزش‌های مذهبی و قرآنی و مهارتی و ورزشی استفاده می‌شود، همچنین تغذیه سالم طبق برنامه ریزی مناسب و در قالب طرح پایش سلامت در مدارس راهیان کوثر پیگیری می‌گردد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در مدارس کوثر نگاه ویژه‌ای به اخلاق مداری و نماز وجود دارد، ادامه داد: در مباحث تعلیمی و تربیتی و قرائت قرآن از شیوه‌های به روز و کارآمد استفاده می‌شود ضمن اینکه اردو‌های مهارتی آموزشی خوبی درنظر گرفته شده است، کادر پذیرش شده در مدرسه باید در مصاحبه‌هایی که تعیین می‌شود، شرکت کنند.

حجت الاسلام زرشناس با بیان اینکه متون درسی همان متون ابلاغی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: همه کارکنان مدارس، مربی تربیتی حساب می‌شوند، در مدارس کوثر بیشتر دانش آموزان فعالیت دارند و در روش آموزش فعال در پی کشف مفاهیم درسی هستند.

وی با بیان اینکه تفاوت‌های فردی در زمینه ارائه مطالب تربیتی از سوی مدارس کوثر مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی هر دانش آموز گرچه هزینه بر است، اما از آنجا که ثمربخش خواهد بود، پیگیری می‌شود.

مدیر موسسه راهیان کوثر سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه ارتباط فعال با مساجد هر شهر در دستورالعمل قرار دارد، گفت: برخی مدارس کوثر در مساجد قرار دارند، هدف از ارتباط با مساجد، نزدیکی بیش از بیش دانش آموزان با مساجد است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شهریه‌ها به صورت اقساطی از دانش آموزان اخذ می‌شود، عنوان داشت: برای اینکه مدارس کوثر به قشر خاصی محدود نشود به خانواده‌هایی که علی رغم تمایل به تحصیل فرزندان شان در آنها، از لحاظ مالی با مشکل مواجه هستند، وام تعلق می‌گیرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات