۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۵۷۵۸۶
رجبی دوانی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

محاکمه و برخورد با طبری؛ آزمون سرنوشت ساز قوه قضائیه در اجرای عدالت

محاکمه و برخورد با طبری؛ آزمون سرنوشت ساز قوه قضائیه در اجرای عدالت
استاد دانشگاه محاکمه طبری را یک سنجه بزرگ و آزمونی سرنوشت ساز برای قوه قضائیه دانست و گفت: اگر حکم خدا، قاطعانه در برابر طبری خائن اجرا نشود، امید مردم از بین می رود.

محمدحسین رجبی دوانی استاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با ابراز امیدواری نسبت به تحولات صورت گرفته در روند فعالیت های قوه قضائیه گفت: امروز قوه قضائیه عملکرد بسیار خوبی دارد، اما باید دانست که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و باید تلاش های بسیاری در راستای برخورد قاطع و انقلابی با فساد صورت گیرد.

وی بر ضرورت برخورد قاطع و انقلابی از سوی قوه قضائیه با فساد و بی عدالتی تأکید و اظهار کرد: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است، اما کافی نیست.

رجبی دوانی محاکمه اکبر طبری را یک سنجه بزرگ و آزمونی سرنوشت ساز برای قوه قضائیه توصیف کرد و ابراز داشت: امروز چشم ها دوخته شده است تا مشاهده کنند با یک تبهکار که چنین جایگاه مهمی در قوه قضائیه را دارا بوده و به منشأ فساد در این قوه تبدیل شده است، چگونه برخورد می شود.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه اگر حکم خدا به صورت قاطعانه در برابر طبری خائن اجرا نشود، امیدهای مردم از بین می رود، عنوان کرد: اگر قوه قضائیه به درستی و قاطعانه و بدون هیچ ملاحظه ای با مفسدان عمل کند و مسائل نظام و انقلاب را به منافع هیچ شخص و خانواده ای ترجیح ندهد، مردم نسبت به آینده نظام بسیار امیدوارتر می شوند.

وی با ابراز خرسندی از روح انقلابی حاکم بر مجلس یازدهم بیان کرد: امیدواریم با هماهنگی دو قوه مقننه و قضائیه از تخلفات و خرابکاری های بیشتر دولت در این مقدار بازمانده از عمرش جلوگیری شود؛ مجلس و قوه قضائیه نباید اجازه دهند که دولت با سوء تدبیرهایی که دارد بیشتر از این مردم را ناراضی کند.

رجبی دوانی افزایش بی سابقه قیمت سکه و ارز را مورد توجه قرار داد و از سوء تدبیرها و بی برنامگی های دولت انتقاد کرد و با بیان اینکه بی برنامگی در میان جامعه نارضایتی ایجاد می کند، گفت: اگر مجلس و قوه قضائیه با هماهنگی یکدیگر جلوی سوء تدبیرهای دولت را بگیرند و قیمت ها را کنترل کنند، نتیجه اش در انتخابات آینده با روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی خود را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن سه قوه انقلابی زمینه های سوء استفاده دشمنان از مسائل داخلی کشور از بین خواهد رفت، خاطرنشان کرد: وقتی مردم ببینند کارگزاران کشور در سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه خدمت گذارشان هستند، پایگاه اجتماعی و سرمایه اجتماعی نظام نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و تقویت خواهد شد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات