۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۵۷۶۰۴
معیشت طلاب؛

حجت الاسلام حسینی‌نژاد: مهاجرت طلاب جوان به دلیل مشکلات مالی فاجعه است

حجت الاسلام حسینی‌نژاد: مهاجرت طلاب جوان به دلیل مشکلات مالی فاجعه است
حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به تورم زیاد در اقتصاد کشور اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، فرصت ماندن در قم را از طلاب جوان سلب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اکبر حسینی نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مجمع نمایندگان طلاب گفت: روال کار در مجمع بدین صورت است که ابتدا راهکارها به صورت طرح در کمیسیون های تخصصی آماده می شود و پس از بررسی و تصویب در مجمع نمایندگان طلاب به شورای عالی حوزه های علمیه پیشنهاد می شود اما این مجمع هیچ گونه مسؤولیت اجرائی بر عهده ندارد.

وی در زمینه مشکلات اقتصادی موجود در کشور و وضعیت سخت معیشتی طلاب اظهار داشت: تورم به صورت افسارگسیخته در حال صعود است و هر اقدامی که برای معیشت طلاب صورت می گیرد کم اثر می شود.

رییس مجمع نمایندگان در زمینه پیامد وخیم معیشت طلاب بیان کرد: امروزه طلاب جوان مشغول به تحصیل به جهت مشکلات مالی اقدام به بازگشت به مناطق بومی خود می کنند که این امر فاجعه است.

وی در زمینه اقدامات مجمع نمایندگان عنوان کرد: در دوره گذشته طرح های خوبی تصویب شد و پیگیر اجرای این طرح توسط نهادهای مربوطه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در تبیین به طرح های دوره گذشته اظهار کرد: یکی از دغدغه رهبر معظم انقلاب هجرت علما و فضلا است؛ با پیگیری مجمع نمایندگان طلاب، تعدادی از فضلا در دوره گذشته به شهرستان ها مهاجرت کردند.

وی وجود طلاب نخبه را برای آینده حوزه علمیه لازم برشمرد و گفت: برای حمایت و تقویت طلاب نخبه با مرکز خدمات حوزه های علمیه تعامل کردیم تا حمایت های لازم از آنان صورت گیرد./1370/ت302/ف

ارسال نظرات