۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۵۷۶۴۰
یادداشت؛

مختصات جنگ نرم جدید

مختصات جنگ نرم جدید
کاخ سفید باید بداند در حالی که مردم آمریکا نمادهای سرمایه‌داری را به زیر کشیده‌اند نمی‌توانند در ایران به راه‌اندازی یک فتنه جدید فکر کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی به تبیین مختصات جنگ نرم جدید پرداخت و تأکید کرد که دشمن اکنون در حال تدارک مختصات جنگ نرم جدید است. کانون اصلی این جنگ، کم‌انگاری یا هیچ‌انگاری «خدمات انقلاب» است.

وی در این یادداشت می نویسد:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، فهرستی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی در ایران، منطقه و جهان را بیان فرمودند. برکاتی که می‌شود آن را با چشم دید و با عقل سرخ به تحلیل و تقویم آن نگاه کرد.

دشمن امروز در حال تولید نفرت از شیوه و روش حکمرانی و نظام سیاسی در ایران است. یک تیم مجرب و مجهز با بودجه سرویس‌های امنیتی غرب مشغول سیاه‌نمایی، ناامیدسازی، مشغول‌سازی نیروهای انقلابی به هم و هنجارسازی برای مذاکره مجدد با آمریکا از طریق تقویت دوقطبی معیشت و مقاومت است. عناصر نفوذی در دولت طوری عمل می‌کنند که با گرانی و تورم افسارگسیخته و کاهش ارزش پول ملی که خود با تصمیمات غلط، وضعیت اقتصاد را به این وضع رسانده‌اند، می‌خواهند القا کنند مشکلات اقتصادی راه‌حلی جز مذاکره با آمریکا ندارد.

از سوی دیگر عده‌ای اجیر شده‌اند تا با اخلال در منظومه فکری امام(ره) و رهبری، نظریه ما «هیچ» هستیم، راه‌حل همه چیز را باید در غرب جست‌وجو کرد، یک جبهه تئوریک از راه‌حل‌های «لیبرالی» و «نئولیبرالی» را که الان پوسیده‌ترین شکل آن در غرب نمود پیدا کرده، به عنوان یک مدل ارائه دهند.

از طرفی یک جماعتی را به راه انداخته‌اند که خود آن‌ها بخشی از مشکلات کشور و بروز اختلالات در خدمات به مردم هستند تا پرچمداری مطالبات مردم را به دست گیرند، با صغرا و کبرا مغالطه‌آمیز، با چاشنی راست و دروغ و تحلیل‌های وارونه و جهت‌دار و دشمن‌شادکن، مسیرهای آشوب و فتنه جدید را نشان دهند.

ظرفیت نخبگی سیاسی کشور، بصیرت مردم و هوشمندی رهبری در هدایت امور، ترفندهای جنگ نرم را خنثی کرده است، به گونه‌ای که هر حرکت براندازانه در نطفه می‌میرد و عقیم می‌ماند.

قدرت نظامی کشور و عمق راهبردی آن در منطقه، دشمن را به هراس انداخته است. دشمن به جز تحریم اقتصادی و توطئه سیاسی، راه‌حلی ندارد.

همین جمعه گذشته ژنرال کنت مک‌کنزی فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه گفته است: «ایران برای بیرون راندن آمریکا از منطقه برنامه دارد».

پنتاگون طی دو دهه گذشته هر وقت کاخ سفید از آن خواسته دست به ماشه ببرد، عدم آمادگی خود را اعلام کرده است. مقامات پنتاگون می‌گویند: هر حمله‌‌ای به ایران باعث می‌شود در همان ساعات اولیه صدها خشاب موشکی از ایران، سوریه، لبنان و غزه به سوی رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکا در منطقه شلیک شود! لذا عملا چیزی نمی‌ماند تا بشود روی آن مذاکره کرد، حتی اگر آمریکا علیه ایران دست به حمله اتمی بزند. آن‌ها می‌گویند: این حقیقت غیر از قدرت پهپادی و توان رزمی انسانی ایرانیان در کل منطقه است.
امروز ارتش رسانه‌ای غرب به بهانه افزایش قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو روی اعصاب مردم راه می‌روند.دولت باید به این رجزخوانی‌های نرم خاتمه دهد. کاخ سفید باید بداند در حالی که مردم آمریکا نمادهای سرمایه‌داری، برده‌داری و تبعیض نژادی را در 50 ایالت این کشور به زیر کشیده‌اند و علی‌رغم خطرات کرونا، هنوز در کف خیابان مشغول نافرمانی مدنی هستند، نمی‌توانند در ایران به راه‌اندازی یک فتنه جدید فکر کنند.

نیروهای انقلاب باید در مسیر همدلی، هم‌افزایی و هفکری قرار گیرند تا بتوانند با تعمیق وحدت ملی، با ارتقای قدرت ملی و بسط گفتمان رهبری در برابر توطئه‌های آمریکا بایستند. ما امروز بیش از هر زمان به آرامش نیاز داریم تا با عقلانیت بر شبه‌بحران‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تولیدشده از سوی دشمن و عناصر نفوذی، فائق آییم.

جنبش مواسات و کمک مؤمنانه امروز یک راهبرد برای خنثی کردن توطئه‌های نرم دشمن است. هر کس که به این جنبش بپیوندد، در حقیقت یک سرباز به جبهه نبرد نرم با دشمن گسیل داشته است. امروز کشور با هدایت‌های رهبری در مسیر تحول بنیادین گام برمی‌‌‌دارد، عقب‌ماندگان از این مسیر باید خود را به قافله تحول‌خواهی برسانند.

ناکارآمدی دولت را باید با نقد مشفقانه و ارائه راه‌حل‌های عملی برای برون‌رفت از مشکلات به کارآمدی تبدیل کرد. دولت در عمر کوتاه باقیمانده خود نیاز به تغییر «مسیر» دارد نه تغییر «رییس»! اعتراف به اشتباه و برگشتن از مسیر غلط را نباید «هو» کنیم. اکنون وقت «تصفیه» حساب نیست. جلوی ضرر، زیان و خسارت را هر قدر بگیریم، سود است. نباید از این سود بگذریم./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات