۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۵۷۷۴۵
فعالیت‌هایی که بسیج جامعه زنان دنبال می‌کند؛

از ترویج حجاب تا تغییر سبک زندگی

از ترویج حجاب تا تغییر سبک زندگی
مسؤول بسیج جامعه زنان کشور گفت: هدف اصلی ما پیاده شدن سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها است تا با عمق بخشی و کار مبنایی بتوانیم به سمت تربیت نیروی فرهنگی حرکت کنیم.

مینا بیابانی مسؤول بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، هفته عفاف و حجاب را پرکارترین ایام این مجموعه خواند و گفت: ما هر ساله فعالیت‌های متنوع و متعددی را برای این هفته اجرا می‌کنیم ولی در این ایام به علت بیماری کرونا، غالب فعالیت‌ها در رسانه و فضای مجازی صورت پذیرفته است.

وی مخاطب برنامه‌های جامعه زنان را به صورت عمومی ذکر کرد و اظهار داشت: معمولا فعالیت‌های ما موج‌آفرین است که با هدف ایجاد انگیزه و اقناع فکری انجام می‌شود. برای تغییر ذائقه مخاطبین و آماده سازی ذهن افراد، ما تاکید بر حیا و عفت می‌کنیم؛ زیرا اگر این دو عنصر در وجود کسی رشد پیدا کند، به بهترین درجات می‌رسد. نتیجه این کار قطعا به محجبه شدن او منجر خواهد شد.

بیابانی فعالیت‌های هفته عفاف و حجاب را مطلع آماده شدن مخاطبان برای روزهای پس از این هفته دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به زنان برجسته اسلام، رهنمودهایی را برای جامعه بیان فرمودند و ما درصدد آن برآمدیم تا با الگو قراردادن آن بزرگواران، الگوی زنان فاطمی را به جامعه ارائه دهیم که زندگی زن مسلمان در حجابش تبلور دارد؛ علت پرداختن ما به امر حجاب نیز همین است.

وی در پایان با اشاره به ادامه‌دار بودن برنامه‌ها خاطرنشان کرد: عمده کارهای ما ادامه‌دار است و منحصر به بحث حجاب و پوشش نمی‌شود. هدف اصلی، پیاده شدن سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها است؛ البته ما به گونه‌ای سبک زندگی اسلامی را توصیف می‌کنیم که مخاطب بتواند با آن مأنوس شود. جامعه زنان سعی دارد با عمق‌بخشی به مطالب و کار مبنایی، مخاطب را در این خانه نگه دارد و او را به یک نیروی فرهنگی بدل سازد./ت302/ف

ارسال نظرات