۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۵۷۸۲۴
معیشت طلاب؛

گلایه رییس کمیسون اقتصادی مجمع نمایندگان طلاب از مسؤولان حوزه

گلایه رییس کمیسون اقتصادی مجمع نمایندگان طلاب از مسؤولان حوزه
حجت الاسلام مولا از عدم همکاری برخی مسؤولان حوزوی انتقاد کرد و گفت: برداشت ما این است که آنها جلسه با اعضاء مجمع نمایندگان را بی‌فایده می‌دانند.

حجت الاسلام محمد حسن مولا رییس کمیسیون اقتصادی مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، فعالیت این کمیسیون را در سال های گذشته منفعل توصیف کرد و گفت: کمیسیون اقتصادی یکی از کمیسیون های مهم مجمع نمایندگان است که به طور مستقیم با وضعیت معیشت طلاب در ارتباط است اما در سال های گذشته عمل کرده منفعلی داشته که در این دوره سعی شد کمیسیون عملکرد فعال داشته باشد تا شاهد بهبود معیشت طلاب باشیم.

وی پیگیری پرداخت کمک هزینه به طلاب را غیر مفید خواند و گفت: معتقدم نمایندگان و به خصوص کمیسیون طلاب نباید به دنبال جمع آوری کمک هزینه به طلاب باشند بلکه باید به دنبال راهکارهای اساسی برای حل معضل معشیت طلاب باشند.

رییس کمیسون اقتصادی همچنین به ارائه گزارش عملکرد کمیسیون در دوره گذشته پرداخت و عنوان کرد: تلاش شد با مسؤولان اقتصادی کشور و مسؤولان اقصادی نهادهای حوزی برای رسیدن به راهکارهای نهایی جلسه برگزارد شود و بر این اساس با حضور آقای پورابراهیمی رییس کمیسون اقتصادی مجلس در مجمع نمایندگان طلاب با اعضای کمیسیون اقتصادی جلساتی برگزار شد.

وی با انتقاد از عملکرد مسؤولان اقتصادی حوزه علمیه نسبت به عدم همکاری با کمیسون اقتصادی مجمع نمایندگان گفت: برخی از مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های و مرکز خدمات حوزه های علمیه با مجمع نمایندگان همکاری نمی کنند که برداشت ما این است جلسه با اعضاء مجمع نمایندگان را بی فایده می دانند.

حجت الاسلام مولا در ادامه تشریح اقدامات کمیسون اقتصادی مجمع نمایندگان اظهار کرد: مسؤولان موقوفات حوزه علمیه به دنبال ایجاد موقوفات جدید برای حوزه هستند و احیای موقوفات موجود را سخت می دانند. اما ما پیگیر احیا موقوفات هستیم و در این زمینه مطالبه گر خواهیم بود.

وی اقدام دیگر کمیسون را آموزش به نمایندگان در موضوع اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: نظر ما بر این است که اگر آموزش های لازم به نمایندگان داده شود، نمایندگان می توانند همین آموزش ها را به طلاب انتقال دهند و در نتیجه شاهد رشد نظری طلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی باشیم که در آخر منجر به رشد اقتصادی طلاب خواهد شد.

حجت الاسلام مولا از همکاری دو کمیسیون اقتصادی و آموزشی در راستای آموزش به طلاب خبر داد و گفت: در این زمینه با کمیسیون آموزشی و جناب آقای حیدری فسائی در حال آماده سازی طرحی مناسب هستیم.

وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در این طرح به راهکارهایی برای تحصیل طلاب در سنوات کوتاه تر و تخصصی سازی علوم پراخته شده است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب در پایان با اشاره به رشد بی سابقه بورس در ماه های گذشته، ورود طلاب به بورس را نیازمند آموزش های لازم دانست و عنوان کرد: قبل از استقبال عمومی مردم به بورس، خواستار طرحی برای ورود طلاب به بورس بودم اما در کمیسیون رای کافی نیاورد و الان هم معتقدم باید به طلاب آموزش داده شود و به صورت شخصی اقداماتی در این زمینه انجام داده ام./1370/ت302/ف

ارسال نظرات