۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۵۷۸۵۶
حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی:

بانوان فرهیخته در اعتلای فرهنگی و جریان سازی نقش اساسی دارند

بانوان فرهیخته در اعتلای فرهنگی و جریان سازی نقش اساسی دارند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بانوان فرهیخته در اعتلای فرهنگی جامعه و جریان سازی و تمدن سازی نقش مهمی دارند و باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته استان که در اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بی توجهی به ریشه‌های پنهان مسائل حوزه زنان و برخورد شعاری با آن از مشکلاتی این عرصه است که به‌عنوان یکی از اولویت‌های جامعه اسلامی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف افزود: بانوان فرهیخته نقشی اساسی در حوزه فرهنگ سازی، جریان سازی و تمدن سازی ایفا می‌کنند و باید از این ظرفیت بخوبی در رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام زهرایی بیان کرد: بانوان موتور مولد جامعه برای انسان سازی محسوب می‌شوند و در این راستا زن به‌عنوان هسته خانواده و مربی جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی یادآور شد: به دلیل نقش تعیین کننده بانوان در تحکیم بنیان خانواده همواره رسانه‌های استکباری و معاند سعی کرده اند بر شخصیت بانوان تأثیرگذار باشند وبا تخریب باورهای دینی در میان جوانان و بانوان به اهداف ترسیم شده در زمینه تهاجم فرهنگی دست یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: متأسفانه نگاه تمدن سازی، فرهنگ سازی و جریان سازی در بانوان خاموش شده و بیشتر این افراد پیشتازی خود را در اشتغال خارج از خانه می‌دانند و بانوانی که با این چالش مواجه هستند جایگاه اصلی خود را فراموش کرده اند.

وی اظهار کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد تکالیف خود را در حوزه فرهنگی به درستی ایفا نکرده ایم ولی اگر بتوانیم باور بانوان را در ایفای نقش اصلی خود در تمدن سازی، فرهنگ سازی و جریان سازی تقویت کنیم بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام زهرایی بیان کرد: با بهره مندی از ظرفیت جمعیت بانوان فرهیخته و توجه به زیست بوم فرهنگی می‌توانیم برنامه ریزی های مدونی را در این حوزه آماده اجرا کنیم.

 

موازی کاری دستگاه‌ها، چالش حوزه فرهنگ

وی با اشاره به چالش‌های حوزه فرهنگ افزود: فعالیت‌های فرهنگی در استان در حوزه مساجد، عفاف و حجاب و مؤسسات قرآنی متعدد است اما آنچه دیده می‌شود موازی کاری‌های فرهنگی و فعالیت‌های جزیره‌ای است که باید از آن پرهیز کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ دستگاه اجرایی در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند که فعالیت نیروی انتظامی در این حوزه بیشتر مشهود است.

حجت‌الاسلام زهرایی تصریح کرد: به دلیل ناکافی بودن اعتبارات فرهنگی در تبلیغات اسلامی این منابع مالی جوابگوی نیازها نیست لذا انتظار می‌رود با تجمیع اعتبارات دستگاه‌های متولی بتوان کارهای بیشتری را عملیاتی کرده و به دستاوردهای مطلوب رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های ارائه شده در حوزه فرهنگ باید تأثیرگذاری محرزی داشته باشد یادآور شد: با ایجاد پاتوق‌های فرهنگی برای مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف می‌توان به نیازهای جوانان در بخش‌های مختلف پاسخ گفت.

حجت‌الاسلام زهرایی ادامه داد: شاید در گذشته در تبلیغات اسلامی منتظر حضور افراد و گروه‌های مختلف بودیم تا به آنها خدمات ارائه کنیم اما امروز رویکرد و روش‌های ما تغییر کرده و اعتقاد داریم برای تأثیرگذاری بیشتر در مخاطب ما باید سراغ افراد برویم و ضمن شناسایی نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنها به نیازها پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: در حوزه بانوان باید موضوعات مهمی چون تبیین، تبلیغ، دفاع و تهاجم را به‌عنوان محور سیاست‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار دهیم و برای مخاطبان و جامعه هدف آن را تبیین و تشریح کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: جلسات جمعیت بانوان فرهیخته باید به سمت مسئله محوری حرکت کند تا شاهد نتایج بیشتری در این برنامه‌ها باشیم./1304/د102/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات