۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۵۷۹۱۶
پیرو ابراز نگرانی آیت الله مکارم شیرازی صورت گرفت؛

گزارش رییس مرکز خدمات از اقدامات این مجموعه درباره مسکن و درمان

گزارش رییس مرکز خدمات از اقدامات این مجموعه درباره مسکن و درمان
در پی ابراز نگرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از برخی کاستی‌های معیشتی و مسکن طلاب و درمان آنان، حجت الاسلام و المسلمین ربانی توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پیرو ابراز نگرانی حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از برخی کاستی های معیشتی طلاب و مشکلات مرتبط با مسکن و درمان آنان، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، گزارشی از اقدامات آن مرکز جهت ارائه خدمات به طلاب و رفع مشکلات معیشتی آنان ارائه کرد. ‌

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در گفت‌وگو با دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی گزارشی از اقدامات این مرکز جهت ارائه خدمات به طلاب و رفع مشکلات معیشتی آنان ارائه کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز از فعالیت‌های مجدانه و مخلصانه مرکز خدمات تشکر کرد و توفیقات روزافزون را از درگاه الهی برای آن مجموعه خواستار شد.

رییس مرکز خدمات در این گفت‌وگو با بیان اینکه به مدت 3 سال است انعقاد قرارداد آنلاین با مراکز درمانی در دستور کار مرکز خدمات قرار گرفته است، گفت: در سال 96 تعداد مراکز آنلاین طرف قرارداد 157 مرکز بود ولی در سال 97 این مراکز به 799، در سال 98 به 1139 و در سال 99 به 1594 مرکز افزایش پیدا کرده و همچنان به صورت جدی پیگیر افزایش آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: در حال حاضر 2550 مرکز درمانی در سراسر کشور با شرکت بیمه آسیا طرف قرارداد هستند که از این تعداد، 1594 مرکز به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه به مرکز خدمات و مابقی به صورت غیر آنلاین که با ارائه معرفی‌نامه در حال خدمت‌رسانی به طلاب معزز سراسر کشور می‌باشند.

وی افزود: علاوه بر مراکز طرف قرارداد، در مواردی که طلاب گرامی به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه می‌کنند، در صورت بالا بودن هزینه‌های درمانی، به صورت موردی نماینده شرکت بیمه جهت تصفیه حساب در بیمارستان حضور پیدا می‌کند.

رییس مرکز خدمات تصریح کرد: علاوه بر مراکز بیمارستانی، تصویربرداری، آزمایشگاهی و دندانپزشکی، که در آنها خدمات بیمه‌ای به صورت معرفی‌نامه آنلاین ارائه می‌گردید، مراکز درمانی و خدماتی جدیدی که بیمه‌ها معمولاً در این مراکز، خدمات آنلاین ارائه نمی‌دهند؛ همانند، مراکز فیزیوتراپی، داروخانه‌ها و مراکز خرید عینک طبی طرف قرارداد با بیمه آسیا نیز در لیست قرار گرفته و طلاب عزیز می‌توانند جهت دریافت خدمات به این مراکز نیز مراجعه نمایند.

وی درباره فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه مسکن گفت: در میان اقشار جامعه، طلاب و روحانیون به عنوان قشری که از درآمد مناسبی برخوردار نیستند، در تأمین مسکن با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند. مطمئناً عدم تأمین مسکن حداقلی و دغدغه‌ها و ملاحظات ناشی از این امر، طلاب را در انجام وظایف طلبگی‌شان با مشکل جدی مواجه خواهد کرد و نگرانی و دغدغه ناشی از این امر، در کاهش عملکرد ایشان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: مرکز خدمات از سال 80 با تأسیس موسسه عمران نورگستر اقداماتی را برای رفع مشکل مسکن طلاب آغاز کرد و ساخت مجتمع‌های مسکونی هزاره یک تا 10، مجتمع مسکونی 15 خرداد و 192 واحدی در شهر مقدس قم و 5 هزار واحد مسکونی در استان‌های دیگر ازجمله اقدامات مرکز خدمات در تولید مسکن بوده است. همچنین مرکز خدمات با بهره مندی از ظرفیت‌های مسکن مهر و مسکن روستایی طی تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، تعداد 3 هزار نفر از روحانیون معزز را در طرح‌های مسکن مهر و روستایی ثبت‌نام کرده و تا تحویل واحد به ایشان پیگیری نمود.

وی به طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: با توجه ضرورت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکل و دغدغه تأمین مسکن طلاب و روحانیون معزز، طرح جامع مسکن که حاصل بررسی و مطالعه تجربیات گذشته و اقدامات و تدابیر سایر نهادهای در این زمینه و حاوی نظرها، انتقادها و پیشنهادهای صاحب‌نظران و متولیان امر مسکن در کشور است، تهیه و تصویب شد.

رییس مرکز خدمات تصریح کرد: حفظ ارزش‌های اسلامی و اصالت‌های حوزوی، رعایت زی طلبگی و هویت حوزوی، حفظ و تقویت ارتباطات مردم و روحانیت، تسهیل انجام وظایف و رسالت‌های روحانیون، حفظ کرامت انسانی، عدالت محوری، اتخاذ رویکرد فرهنگی در ارائه خدمت مسکن و اهتمام به توزیع متوازن روحانیون از مبانی طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون هستند.

وی گفت: با عنایت به تکفل ذاتی این مرکز در موضوع مسکن طلاب و روحانیون، تجمیع تمام ظرفیت‌های مسکن از مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، شهرک‌های سازمانی حوزوی، پرداخت ودایع مسکن و اقدامات سازمان اوقاف، ضروری به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: امید است با عنایت خدای متعال و دعای معظم له و طلاب و روحانیون، مرکز خدمات بتواند در اجرای عرصه‌های مختلف طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون موفق باشد تا بتواند باری از دوش سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) برداشته و به آنان برای تحقق رسالت حوزوی‌شان کمک کند./د101/ف

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
قبلا هرچی ساختید فایده ای بمانداره الان چرا طلبه ها رو کمک نمیکنید چرا مسکن ساخته نمیشه درود برآیت الله مکارم
مرکز خدمات پارتی بازی میکنه
1
0
یه بدبخت آواره
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
.. من 6 ماهه ثبت نام کردم تو وام روستایی خیر سرشان میخان 15 میلیون بدن اگر یه ماه پیش بهم میدادند چقدر خوب بود اما الان میللمرد و سیمان و ماسه گران شده و ارزش آن پول کاملا از دست رفته
0
1