۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۵۸۱۱۱
قاضی زاده هاشمی:

رابطه متشنجی بین دولت و مجلس وجود ندارد

رابطه متشنجی بین دولت و مجلس وجود ندارد
نایب رییس مجلس درتبیین وضعیت فعلی مجلس و دولت گفت: اکنون رابطه متشنجی بین دو قوه وجود ندارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه نگار که از شبکه سه سیما پخش شد، طی سخنانی اظهار داشت: درمورد بیانات ارزنده رهبری معظم باید گفت که مقام و شان حضرت آقا مقام پدری، رهبری ولایت و مرجعیت دینی است و طبیعتا هدف ایشان هماهنگی بین فرزندان امت است و به عنوان عالم دینی اظهار نظر می‌کنند.

وی افزود: از میان سخنان رهبری معظم در مورد روابط میان سه قوه می توان سه نکته را مد نظر قرار داد:

 ۱. تکیه بر انجام وظایف قانونی؛ والبته ذیل این موردبایدبه این نکته ازمیان سخنان ایشان اشاره نمود ؛مجلس برای امر تقنین باید ظرفیت و توان دولت را به عنوان مجری قانون در نظر گیرد.

۲. اخلاق در طراحی و برنامه‌ریزی و اخلاق در رفتار مدنظر داشته باشیم؛ محکم سخن بگوییم و اظهار نظر کرد تحقیق و تفحص انجام داد ولی از افترا ،تهمت و توهین دوری کنید.

۳.مصلحت زمانی در نظر گرفته شود و هر موضوع در زمان مناسب شان پیدا کند.
مجلس عامل پیاده سازی خواسته‌های مردم است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: رهبری معظم در اشاره به سوگند نمایندگان  به دو نکته اساسی اشاره فرمودند؛ پاسداری از اسلام و پاسداری از حقوق مردم با تکیه بر حل مشکل مشکلات مردم ،هم چنین ایشان فرمودند؛موضوع حل مشکلات مردم اصل قرارگیردومتن موضوع باشد و نباید به حاشیه‌ها پرداخت.

وی تصریح کرد: در سال پایانی عمر دولت ها، در برخی مواقع با سندروم سال آخر مواجه می‌شویم به خصوص دولتی که دوره دوم آن است، این امکان وجوددارد که؛ ضعف در اجرا پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: باید در این زمان عنایت داشت،که مجلس از امور اصلاحی کوتاه نیاید ولی شرایط حال دولت را درک کند  که تا آخر باید وظیفه خودرا به نحو احسن به انجام رساند و پاسخگو باشد و به جایی برسد که وضعیت را به روشنی را احصاء کرده و تحویل دولت بعدی دهد.

وی در تبیین وضعیت فعلی مجلس و دولت گفت: اکنون رابطه متشنجی بین دو قوه وجود ندارد و هیئت رییسه مجلس تلاش کرده است تا به جای رابطه‌ای متشنج، رابطه هدایت همراه کنترل با حفظ حقوق و به صورت مشفقانه باشد، نه از زاویه برخورد به موضوعات بنگرد و اقتدار که یک رکن اساسی مجلس است، در فضای مسالمت‌آمیز اتفاق بیافتد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: نمایندگان فعلی مجلس دوستدار انقلاب، مردم و دغدغه‌مند نسبت به منافع ملی هستند. اما باید مراقبت کرد که احساسی و جناحی با موضوعات برخورد نشود، بلکه انجام وظیفه برای جلب رضایت خداوند متعال برای رسیدگی به خواست‌ها و امورات مردم باشد./841/د102/ق

ارسال نظرات