۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۵۸۱۵۸
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری در گفت و گو با رسا:

دولت به وعده های خود عمل نکرد/ مجلس از اهرم نظارتی استفاده کند

دولت به وعده های خود عمل نکرد/ مجلس از اهرم نظارتی استفاده کند
نماینده خبرگان با بیان این که دولت نتوانسته به وعده ها و شعارهای خود عمل کند، گفت: مجلس با تصویب طرح های مناسب و نظارت قوی، دولت را ملزم به اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در  مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تأکید بر تمرکز مجلس بر حل مشکلات مردم اظهار داشت: انتظاری که از مجلس یازدهم می رود، این است که به فکر حل مشکلات اساسی جامعه بپردازد.

وی با اشاره به این که نمایندگان مجلس فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس یازدهم و فرمایشات ایشان در دیدار تصویری نمایندگان مجلس کنونی، باید سرلوحه کار نمایندگان فعلی مجلس باشد که در حقیقت مکمل یکدیگر هستند؛ در این صورت، می توانیم بگوییم که مجلس موفقی بوده است و نمره خوبی را از جانب مقام معظم رهبری و مردم کسب خواهد کرد.

دولت نتوانسته به وعده ها و شعارهای خود عمل کند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دولت نتوانسته به وعده های خود عمل کند و مشکلات مضاعف شده است، تصریح کرد: امروز توقع و چشم امید مردم به مجلس است که بتواند کاری انجام دهد؛ دولت در طول این چند سالی که در مصدر امور بوده، نتوانسته به آن وعده ها و شعارهایی که در زمان انتخابات دو دوره خود مطرح کرده، عمل کند و نه تنها مشکلات حل نشد، بلکه مشکلات مضاعف شد.

وی ضمن بیان توصیه هایی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: مردمی که نمایندگان دوره جدید مجلس را انتخاب کردند، امیدوارند که این مجلس بتواند مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی را حل کنند، این مسأله نیاز به برنامه ریزی فوری و ضربتی دارد که باید در این راستا وارد شوند و صرف شعار و حاشیه پردازی و برخی حرکاتی که دون شأن نمایندگان است و در شأن یک مجلس انقلابی نیست، جایگاه مجلس را تنزل می دهد.

مجلس با نظارت قوی دولت را هم ملزم به اجرا کنند

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بر ضرورت ملزم شدن دولت توسط نمایندگان مجلس بر اجرای طرح های مناسب تأکید کرد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید به جای شعار و جوزدگی به تعبیر رهبری، به عمل بپردازند و با طرح های مناسب، مشکل تورم، کاهش ارزش پول ملی و گرانی را سامان داده و دولت را ملزم به اجرا کنند و نظارت قوی به اجرای این طرح ها داشته باشند.

مجلس باید از اهرم نظارتی خود در رفع مشکلات استفاده کند

وی گفت: مجلس باید از اهرم نظارتی خود استفاده کند تا مشکلات مردم اعم از مشکلات اقتصادی، تقویت توان تولید، تولید ملی، جهش تولید و رفع گرانی های افسار گسیخته و بی حساب و کتاب را سامان دهند؛ در این راستا، مجلس باید در رفع مشکلات اولویت بندی داشته باشد و در رفع مشکلات به مباحث فرهنگی از جمله حجاب و عفاف و جمعیت رسیدگی کند./822/ت302/ق

ارسال نظرات