۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۵۸۲۳۰
آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت و گو با رسا:

منشأ گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم ضعف مدیریت دولتمردان است

منشأ گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم ضعف مدیریت دولتمردان است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضعف مدیریت دولتمردان را علت به وجود آمدن مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: دولتمردان در سال‌های اخیر به مشکلات اقتصادی کشور بی توجه بودند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب که مجلس یازدهم را مجلس انقلابی و امید بخش خواندند، گفت: نمایندگان مجلس سوگند یاد کرده اند که پاسدار حریم اسلام باشند و اگر به این سوگند عمل نکنند مورد مؤاخذه الهی قرار خواهند گرفت.

آیت‌الله مجتهد شبستری ابراز داشت: باید نمایندگان مجلس به فکر بهبود مشکلات معیشتی مردم باشند تا یأس و ناامیدی حاکم بر جامعه برطرف شود و طرح ها و قوانینی را تصویب کنند که روح تازه ای در کالبد جامعه دمیده شود.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال استحاله نظام اسلامی ایران است، گفت: نمایندگان باید طرح ها و لوایح را اولویت بندی کنند تا قوانینی که دارای اهمیت بیشتری است، در دستور کار فعالیت مجلس قرار گیرد و ضرورت دارد که بهبود وضعیت معیشتی و ساماندهی و اصلاح نرخ ارز و طلا و رفع موانع قانونی درباره جهش تولید ملی در رأس امور فعالیت های نمایندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بر تعامل سازنده و هم افزایی سه قوا تأکید داشتند، افزود: هرچند تفحص و سؤال از رییس جمهور و دولتمردان وظیفه مجلس شورای اسلامی است، اما نباید اهانت و اختلافات درگیری میان نمایندگان مجلس و دولتمردان به صورت علنی بیان شود، تا اینکه رسانه های غربی از این مسأله سوء استفاده کنند.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: باید اختلاف نظرات میان دولتمردان و نمایندگان در کمیسیون ها و جلسات غیر علنی مجلس مطرح شود تا سوژه ای دست دشمنان و رسانه های غربی نیفتد.

وی با اشاره به توصیه­ های رهبر انقلاب بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در شیوع کرونا و تقدیر از جانفشانی کادر درمانی، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان کمک های مؤمنانه در جامعه رشد و توسعه یافته بود، اما اکنون توجه بدین مسأله کمرنگ شده است، از این رو باید این گونه های فعالیت جهادی و کمک های مؤمنانه توسعه و تقویت شود.

آیت الله مجتهد شبستری علت گرانی کالاهای اساسی و مشکلات معیشتی مردم را ناشی از ضعف مدیریت دولتمردان دانست و افزود: دولتمردان در سال های اخیر به مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم بی توجه بوده اند؛ اما با توجه به اینکه در سال آخر دولت به سر می بریم؛ باید مسؤولان گرانی اجناس و کالاهای اساسی را مهار کنند و دولتمردان در این مسائل تعلل نکنند تا دغدغه ها و نگرانیهای مردم در این زمینه کمتر شود./998/ت302/ق

ارسال نظرات