۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۵۸۳۲۰
مدیر حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

ترویج گفتمان انقلاب و فعالیت های جهادی؛ وظیفه حوزه علمیه

ترویج گفتمان انقلاب و فعالیت های جهادی؛ وظیفه حوزه علمیه
حجت الاسلام استوار میمندی گفت: حوزه باید گفتمان انقلاب را ترویج کند و کار جهادی را در همه عرصه‌ها سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.

حجت الاسلام استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید برلزوم انقلابی بودن حوزه گفت: حوزه انقلابی شاخصه هایی دارد و اولین آن ها توجه به نیازمندی های جامعه­ و نظام است­؛ بنابراین حوزه انقلابی باید نیاز روز جامعه و نظام را بشناسد و فعالیت های خود را متناسب با آن نیازها تنظیم کند.

وی تقویت گفتمان انقلاب را از دیگر شاخصه های حوزه انقلابی برشمرد و افزود: حوزه باید با ترویج گفتمان صحیح انقلاب آن را به گفتمان رایج و عمومی جامعه تبدیل کند و از این راه پایه های انقلاب را استوارتر کند. بنابراین حاصل برنامه های فرهنگی­ و تبلیغی حوزه باید اشاعه فرهنگ انقلاب باشد.

مدیر حوزه علمیه فارس در ادامه با تاکید بر لزوم ورود حوزه به عرصه های علمی بیان داشت: سومین شاخصه مهم حوزه انقلابی کار علمی است و حوزه باید در کار علمی و «تولید علم» سرآمد باشد و دغدغه علوم انسانی را داشته باشد و به طور گسترده به توسعه آن همت گمارد.

وی با تاکید بر داشتن روحیه جهادی به عنوان چهارمین شاخصه عنوان داشت: حوزه برای پیشبرد اهداف انقلاب نیازمند داشتن روحیه جهادی در همه عرصه های علمی پژوهشی، تبلیغی­ و... است و با کار جهادی است که فعالیت های ما در تمام میدان ها به بار می نشیند و ثمر می دهد.

حجت الاسلام استوار میمندی حضور در مجامع انقلابی را از شاخصه های حوزه انقلابی دانست و افزود: یوم الله هایی همچون روز قدس و 22 بهمن را به عنوان نمادهای انقلاب باید پاس داشت و نباید به کار علمی صرف بسنده کرد؛ چرا که نمادهای انقلاب به مثابه پرچم آن است و برافراشتن آن نشان پویایی و زنده بودن انقلاب است.

وی تربیت طلبه انقلابی را محصول حوزه انقلابی برشمرد و گفت: حوزه ای که انقلابی نباشد نمی تواند طلبه انقلابی تربیت کند؛ بنابراین حوزه باید با تربیت طلاب شایسته و کارآمد، همه شاخصه های  انقلابی گری را در آن ها نهادینه کند و آن ها را آماده کند تا در میادین مختلف علمی و تبلیغی حضور مؤثر داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برلزوم انقلابی ماندن حوزه ها عنوان کرد: دلیل این همه تاکید این است که اگر حوزه انقلابی نباشد خودش به آنتی تز انقلاب تبدیل می شود؛ و این نتیجه ای جز سقوط  انقلاب و البته خود حوزه نخواهد داشت.

وی با اشاره به تئوریزه کردن حوزه مستقل در مقابل حوزه انقلابی این پروژه را از مصادیق نفوذ خواند و افزود: با توجه به اینکه دشمن حوزه را مادر انقلاب می داند و می خواهد آن را در مقابل انقلاب قرار دهد پروژه نفوذ در حوزه امر دور از ذهنی نیست ­و این انتظار وجود دارد تا بخواهد از طریق رسوخ در نهادهای تصمیم گیر به اهداف شوم خود برسد؛ بنابراین به نظر می رسد بهترین راهکار مقابله با نفوذ تقویت روحیه انقلابی گری درحوزه علمیه و تربیت طلاب و اساتید ­و مدیران انقلابی است.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به رویکرد جدید مدیران حوزه در بحث جوان گرایی، از خود به عنوان جوان ترین مدیر استانی حوزه علمیه نام برد ­و بیان داشت: بیانیه گام دوم ناظر به حضور جوانان در میدان های متنوع کشور است؛ آنگونه که رهبر انقلاب فرمودند، جوانگرایی به معنی پیر زدایی نیست، اما در هر حال نیاز است در کنار پیران کارآمد از جوانان شایسته در عرصه های مختلف بهره بگیریم./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات