۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۵۸۳۸۴
امام جمعه کرمانشاه:

وجود شورای نگهبان از منظر عقلی برای جامعه اسلامی امری واجب است

وجود شورای نگهبان از منظر عقلی برای جامعه اسلامی امری واجب است
آیت الله علما گفت: وجود شورای نگهبان از منظر عقلی برای جامعه اسلامی امری واجب است، ولی با این وجود برخی از جریان ها همواره به دنبال تخریب این نهاد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با آیت الله مصطفی علما دیدار و گفت‎وگو کردند.

در این دیدار، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: خوشبختانه عملکرد شورای نگهبان در این سالها همواره مورد تایید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و است، زیرا این شورا از مجتهدین و علمای تراز اول انقلاب تشکیل شده است.

آیت الله علما با اشاره به جایگاه حساس و استراتژیک شورای نگهبان در کشور، افزود: وجود شورای نگهبان از منظر عقلی برای جامعه اسلامی امری واجب است، ولی با این وجود برخی از جریان ها و افراد همواره به دنبال تخریب این نهاد تاثیرگذار در نظام اسلامی هستند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: بی شک اگر عملکرد منصفانه و دقیق شورای نگهبان نبود، امروز شاهد ورود بسیاری از افراد نالایق و زاویه دار با نظام به مجلس بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: بی انصافی است که برخی از افراد، شورای نگهبان را به صورت یکطرفه نقد می کنند در حالی که این شورا از افراد بی طرف، مومن و متعهد تشکیل شده است و همواره تلاش شورای نگهبان این بوده است که حقی از کسی ضایع نشود.

آیت الله علما بیان داشت: امروز شورای نگهبان با ادای تکلیف خود به نوعی حامی و پشتیبان خود شهداست و همین امر باعث شده است که دشمنان نظام همیشه برای این شورا و اعضایش توطئه چینی کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: مساله نظارت در سراسر جهان وجود دارد ولی این امر به شکل های مختلفی انجام می شود و در جمهوری اسلامی این نظارت ها برعهده شورای نگهبان است، لذا لزوم وجود و وجوب شورای نگهبان در کشور امری اجتناب ناپذیر است.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام محسن مفید؛ رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات و مسؤول شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه انتخابات مجلس یازدهم در استان کرمانشاه با بهترین نحو ممکن برگزار شد و بی شک تمام تلاشمان را برای برگزاری مرحله دوم این انتخابات خواهیم داشت.

حجت الاسلام مفید افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه کرمانشاه و حوزه انتخابیه شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو، بیست و یکم شهریورماه جاری برگزار خواهد شد و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه اندیشیده شده است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات