۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۸۴۱۴
حجت الاسلام اشکوری در گفت‌وگو با رسا:

عدم برخورد با مجرمان امنیتی مخاطرات جدی برای امنیت جامعه دارد

عدم برخورد با مجرمان امنیتی مخاطرات جدی برای امنیت جامعه دارد
 کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد که برخی با سروصداهای تبلیغاتی اعتماد مردم نسبت به نهادهایی که کارشان مقابله و مبارزه با جرایم علیه امنیت است را سلب می کنند.

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جوسازی های اخیر درباره خبر تأیید حکم سه اعدامی گفت: امروز در کشور فضای مردم سالاری حقیقی وجود دارد و هیچگاه برخوردهای سنگین با افرادی که صرفاً نقد و انتقادی داشته و یا دارند صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه قانون برای اقدامات علیه امنیت ملی برخوردهای سختی در نظر گرفته است، اظهار داشت: اگر فضا به گونه ای باشد که برخی بتوانند با عملیات روانی، متخلفان و مجرمان علیه امنیت ملی را جرم سیاسی تلقی کرده و سبب شوند آن افراد به مجازاتی که مستحقش هستند نرسند، امنیت جامعه به طور کلی با خطرات جدی مواجه می شود.

حجت الاسلام اشکوری با اشاره به اینکه توجیه اقدام علیه امنیت ملی با جرم سیاسی از لحاظ مبنای عقلانی درست نیست، ابراز داشت: امروز به دلیل عدم آگاهی ها و عدم وجود سواد رسانه ای لازم در جامعه، برخی افراد تحت تأثیر موجی که از سوی افراد مغرض و یا دشمنان به راه افتاده، قرار می گیرند؛ برخی افراد با موج سواری بر اتفاقات فضاهایی را به وجود می آورند که بر خلاف امنیت جامعه است.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه برخی با سروصداهای تبلیغاتی اعتماد مردم نسبت به نهادهایی که کارشان مقابله و مبارزه با جرایم علیه امنیت است را سلب می کنند، خاطرنشان کرد: نباید با کسی که اخلال در امنیت می کند با عنوان جرم سیاسی برخورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر برخی جریانات سیاسی مانع کار قوه قضائیه شوند، امنیت جامعه به خطر می افتد، بیان کرد: امروز یک جریان سیاسی داریم که تئوری هایی را برای پیشرفت جامعه عنوان کرده، اما نتوانسته به اهدافش دست پیدا کند، از این رو برای این که در مقابل جامعه پاسخگو نباشد، هر موضوعی که در کشور اتفاق می افتد را بزرگنمایی می کند تا موضوعات فرعی را به موضوعات محوری و اساسی تبدیل کرده و اذهان عمومی را مشغول آن سازد.

حجت الاسلام اشکوری در پایان تصریح کرد: برخی مسؤولان با بزرگنمایی مسائل حاشیه ای و تشویش اذهان عمومی، ذهن جامعه را از موضوعات اصلی غافل می سازد که این به نوبه خود زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کرده و جامعه را با مشکل مواجه می کند./841/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
از کشف بزرگی خبر داده واقعا کسی این مطلب رو نمی دونست
دوستان شورای انلاین واقعا این تیتر یعنی چی؟
0
0