۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۵۸۴۱۶
فروزنده در گفت‌وگو با رسا:

دولت به اقتصاد مردمی توجه نکند فشار‌ها بر مردم مضاعف می‌شود

دولت به اقتصاد مردمی توجه نکند فشار‌ها بر مردم مضاعف می‌شود
کارشناس مسائل سیاسی حاشیه پردازی و پاسخگو نبودن برخی دولتمردان را بی انصافی دانست و گفت: امروز کشور نیازمند همدلی، هماهنگی و کار شبانه روزی است.

لطف الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: شرایط امروز کشور یک شرایط اقتصادی ویژه و خاص است و نیاز به این دارد که همه مقامات و مسؤولان کشور همدل بوده و اقدامات جهادی و انقلابی داشته باشند.

وی بر ضرورت ناامیدی مسؤولان از غرب تأکید و اظهار کرد: همه دولتمردان به ویژه رییس جمهور باید نا امید از غرب باشند و تمام توان خود را برای توانمندی داخلی اقتصاد کشور بگذارند.

دولت روحیه جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهد

فروزنده با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند تغییر دیدگاه دولت هستیم، ابراز داشت: دولت باید بر روی مسأله توانمندی داخلی تمرکز داشته باشد و روحیه جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

استاد دانشگاه با انتقاد از سخنان رییس جمهور در زمینه ضرورت بالا رفتن تاب آوری اقتصادی مردم، لزوم کنترل قیمت ارز را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: مردم ما مردم صبوری هستند، اما به شرط این که مدیریت درست و صحیحی وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال وضعیت توزیع ارز و این که برخی افراد ارز دولتی دریافت کرده، اما کالایی وارد نکرده اند، نتیجه بی تدبیری ها و بی توجهی های دولت است.

دولت باید با مدیریت انقلابی جلوی گرانی ها را بگیرد

وی با بیان اینکه دولت باید با مدیریت انقلابی جلوی گرانی ها را بگیرد، بر ضرورت توجه دولتمردان به مسأله اقتصاد مردمی تأکید و عنوان کرد: ما باید به مردم در عرصه های اقتصادی میدان بدهیم تا در این عرصه ها فعال باشند؛ مردم ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه اقتصاد دارند، اما دولت باید در مسائل اقتصادی تغییر رویه داشته باشد.

فروزنده با اشاره به اینکه مردم زمانی مشکلات را می پذیرند که شاهد یک مدیریت انقلابی، پر تحرک، جهادی و با خرد و فهم درست از جانب مسؤولان باشند، خاطرنشان کرد: اگر دولت مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار نداده و به مردمی کردن اقتصاد و دانش بنیان کردن آن توجه نکند، نه تنها مشکلات کشور حل نمی شود، بلکه فشارها بر مردم مضاعف خواهد شد.

کشور نیازمند همدلی، هماهنگی و کار شبانه روزی است

کارشناس مسائل سیاسی حاشیه پردازی و پاسخگو نبودن برخی دولتمردان را بی انصافی دانست و با تأکید بر این که امروز کشور نیاز به همدلی، هماهنگی و کار شبانه روزی دارد، اضافه کرد: دولت موظف است که تا آخرین لحظه پاسخگوی مردم باشد و برای رفع مشکلات اقتصادی تلاش کند.

وی با بیان اینکه برخی دولتمردان عملکرد قابل قبولی نداشته اند و می خواهند با حاشیه سازی ناکارآمدی های خود را توجیه کنند، مطرح کرد: برخی مسؤولان فرصت ها را می کشند، از این رو نهادهای قانونی همانند مجلس و حتی خود رییس جمهور باید به آنها تذکر دهند و در صورت نیاز با آنها برخورد داشته باشند./841/ت302/ق

ارسال نظرات