۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۵۸۴۱۷
علیرضا بیگی در گفت‌وگو با رسا:

قوه قضائیه زمینه اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان را فراهم کند

قوه قضائیه زمینه اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان را فراهم کند
نماینده مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان خواستار اجرای سریعتر قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان هستند، گفت: این قانون از افزایش نامتعارف اموال مسؤولان جلوگیری می کند.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به پیگیری طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در مجلس یازدهم گفت: ما در مجلس دهم این طرح را ارائه دادیم که در ظاهر مورد استقبال قرار گرفت اما در هنگام رأی گیری با آن مخالفت شد.

وی ادامه داد: هنگامی که در مجلس دهم با طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در صحن علنی مخالفت شد، پیش بینی کردیم که این طرح رأی نخواهد آورد و در گام نخست موفق نشدیم نظر موافق مجلس دهم را در رابطه با این طرح بگیریم.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: پس از مخالفت مجلس دهم با طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان، مسأله اصلاح قانون اجرای اصل 49 قانون اساسی را در دستور کار قرار داده و تغییراتی را در این قانون انجام دادیم تا نظارت هایی که در این اصل ناظر به کارمندان رژیم سابق بود را به مسؤولان و دولتمردان و مدیران جمهوری اسلامی تعمیم دهیم؛ البته این موضوع نیز با مخالفت هایی روبه رو شد و تعدادی از نمایندگان درخواست مسکوت ماندن آن را داشتند، اما در نهایت با اختلاف ناچیزی توانستیم آن را تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان برسانیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با امضای نامه خطاب به رییس قوه قضائیه، خواستار اجرای هر چه سریع‌تر قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان شدند، گفت: امروز این قانون باید زمینه اجرا پیدا کرده و قوه قضائیه باید هر چه سریعتر به این مسأله ورود پیدا کند تا رسیدگی های لازم به اموال و دارایی های مسؤولان انجام شود.

وی تأثیر اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان در زمینه مبارزه با فساد را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این قانون از افزایش حجم نامتعارف اموال مسؤولان و خانواده آنها جلوگیری می کند؛ افزون بر این اساسا تلاش برای این موضوع و ورود مستقیم قوه قضائیه به نحوی که در قانون پیشبینی شده به نوعی یک تضمین را برای افکار عمومی نسبت به مفاسد اقتصادی ایجاد می کند.

علیرضا بیگی در پایان ابراز کرد: امروز احساس می شود مردم قاطبه مسؤولان را آلوده به مفاسد اقتصادی می دانند در حالی که باید گفت بخش عمده مسؤولان کشور انسان های پاک و شریفی هستند، از این رو با اجرای قانون اعاده اموال نامشروع به اموال و دارایی های آن عده قلیل از مسؤولان که آلوده به مفاسد اقتصادی هستند، مردم اعتماد خود را به دست می آورند./841/ت302/ق

ارسال نظرات