۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۴۱۸
کوشکی در گفت‌وگو با رسا خطاب به حجاریان:

درباره رانت خواری در واردات گندم به افکار عمومی پاسخگو باشید

درباره رانت خواری در واردات گندم به افکار عمومی پاسخگو باشید
تحلیلگر مسائل سیاسی خطاب به حجاریان گفت: شما که در مقام دادستان، افرادرا محکوم می‌کردید وکیفر خواست می‌دادید، الان خودتان متهم قضیه واردات گندم با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیستید؟

محمد صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به مسأله واردات گندم با استفاده از رانت توسط سعید حجاریان گفت: ورود افراد سیاسی و افرادی که در قدرت نفوذ دارند در حوزه تجارت همواره جزء عوارض منفی سیاست ورزی شمرده می شود.

وی با بیان اینکه ورود شخص و یا خانواده کسانی که در پایگاه قدرت قرار دارند به مسأله کسب و کار و تجارت همواره یکی از زمینه های شکل گیری فساد است، اظهار داشت: این موضوع در علم سیاست و بر اساس اعتقادات دینی، زمینه ای جدی برای فساد محسوب می شود.

کوشکی با اشاره به اینکه افرادی همچون سعید حجاریان به واسطه استفاده از رانت باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، تصریح کرد: چرا کسی که تئوریسن حوزه اصلاحات است در حوزه تجارت وارد می شود آن هم تجارتی که با ارز 4200 تومانی(که عموم اقتصاددانان کشور آن را ارز مفسده آور می دانند) صورت می گیرد؟ آیا این فرصتی که برای این شرکت خاص(راشا تندیس‌پارسیان) فراهم بوده برای همه شرکت های خصوصی فراهم بوده است؟ اگر فراهم نیست، آیا اسم این کار رانت خواری است یا خیر؟

تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: آیا باید بپذیریم که ایدئولوگ اصلاحات به این صورت مرتکب رانت خواری شده است؟ تئوریسین اصلاحات که همواره در گفتارها و نوشتارهایش برای جمهوری اسلامی از خطر فساد و رانت سخن گفته و حرف زده، هم اکنون خودش در جایگاه متهمی نیست که قبلا دادستانش بود؟

وی با اشاره به اینکه افرادی همچون سعید حجاریان همواره نقش دادستان افکار عمومی را ایفا کرده و در مقالات، سخنرانی ها و یادداشت هایشان نگران بحث فساد در جمهوری اسلامی بوده اند، ابراز کرد: الان باید سؤال کنیم شما که در مقام دادستان، افراد را محکوم می کردید و کیفر خواست می دادید، الان خودتان متهم قضیه واردات گندم با ارز 4200 تومانی نیستید؟ توضیحش چیست؟ آیا هر شهروندی می تواند با ارز 4200 تومانی وارد این چرخه شود یا خیر؟ آقای حجاریان باید این سؤالات را باید برای افکار عمومی پاسخ دهد./841/ت302/ق

ارسال نظرات