۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۵۸۴۴۰
هیأت و کانون فرهنگی جوادالائمه برگزار می کند؛

ویژه برنامه های شهادت امام جواد در مشهد

ویژه برنامه های شهادت امام جواد در مشهد
هیأت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) ویژه برنامه های متنوع را همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) در مشهد برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، هیأت و کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام درباره ویژه برنامه های شهادت امام جواد (ع) در مشهد مقدس اطلاعیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

همه ساله در ایام شهادت مولایمان حضرت جوادالائمه علیه السلام، خدمت گذاران هیأت و کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام توفیق داشتند با برگزاری اجتماع عظیم عزاداران و سایر برنامه های تبلیغی و مذهبی، پرچم عزای ابن الرضا، را در شهر متعلق به ولی نعمتمان علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء برافراشته کنند.

در سال جاری اما به واسطه شرایط خاص پیش آمده، امکان برگزاری این اجتماع میسور نمی باشد. لکن این موضوع نباید مانع انجام تکلیف عزاداری آن حضرت باشد. بر این اساس به استحضار همشهریان و هم میهنان ارجمند می رسانیم که به همت ارادتمندان و خدمت گزاران جوادالائمه علیه السلام، به این مناسبت برنامه های ذیل اجرایی خواهد شد:

اجرای پویش ملی #روضه_جوادالائمه علیه السلام که در قالب این پویش هموطنان ارجمند در هرکجای کشور ضمن برگزاری مراسم روضه خانوادگی در ساعت 21 سه شنبه 31 تیرماه مصادف با شب شهادت امام جواد علیه السلام، به نیت 14 معصوم، 14 پرس قیمه نذری طبخ می نمایند و در شب و روز شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام مصادف با 31 تیر و یک مرداد، میان همسایگان و نیازمندان توزیع می نمایند.

رزمایش مواسات که در لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت، مرحله بعدی توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان به ویژه در مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس، همزمان با ایام شهادت امام جود و کرم، حضرت جواد علیه السلام، برگزار خواهد شد.

مسابقه فرهنگی که مسابقه فرهنگی در زمینه سیره و سلوک امام جواد علیه السلام در بستر فضای مجازی با محوریت سایت سراج به نشانی www.3raj.ir برگزار می شود.

حرکت کاروان عزای خودرویی که ساعت 18 روز سه شنبه 31 تیر ماه همزمان با شب شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام کاروان عزای خودرویی از میدان شهدا مشهد مقدس حرکت و صلای عزای ابن الرضا علیه السلام را در سطح شهر طنین اندار خواهد کرد.

ماشین نویسی که 14 پایگاه ماشین نویسی ویژه شهادت جوادالائمه علیه السلام در مشهد مقدس فعالیت خواهند کرد.

سلام بر امام که همزمان با روز شهادت جوادالائمه علیه السلام مصادف با چهارشنبه اول مرداد و در تداوم پویش جهانی روز امام رضا علیه السلام، طرح سلام بر امام با محوریت قرائت زیارت امین الله به نیت زیارت امام رضا علیه السلام در سراسر کشور برگزار می شود.

بدینوسیله ضمن دعوت از همه عزیزان جهت مشارکت در برنامه های فوق الذکر به ویژه پویش نذر جوادالائمه علیه السلام، از محضر علی ابن موسی الرضا علیه السلام استمداد می طلبیم به برکت نام مبارک فرزند کریمشان، بلایا را دور و صحت و سلامت و عافیت را به همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت عنایت فرمایند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات