۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۵۲۰۹۶
رییس مرکز فقی تبلیغی جواد الائمه:

کرامت از ویژگی های امام حسن مجتبی است

کرامت از ویژگی های امام حسن مجتبی است
حجت الاسلام تقوی گفت: امام حسن مجتبی(ع) در زبان مردم به کریم اهل بیت(ع) معروف است که این برگفته از فرمایشات معصومان است.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقی تبلیغی جواد الائمه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(س)، گفت: اهل بیت در همه مصائب تسلی دل ما هستند و شادمانی و گفتن طنز در شب و روز ولادت برای شادی دل مردم است و از مصیبتی که در دل مردم به خاطر کرونا و زلزله وجود دارد، غافل نیستیم.

وی با اشاره به طنزهایی در احوالات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، اظهار کرد: طنز ها در زندگی اهل بیت(ع) وجود داشته است و آن طنزی مجاز است که در سیره پیامبر اکرم(ص)می باشد، در طنز باید تمسخر نباشد یا قومیتی و ملیتی مورد تمسخر قرار نگیرند همچنین در بیان طنز باید دین احیا شده و بی دینی تبلیغ نشود.

حجت الاسلام تقوی کرامت بی نظیر را از ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) بیان و ابراز کرد: ایشان در زبان مردم به کریم اهل بیت(ع) معروف است که این برگفته از فرمایشات معصومان است، همه ائمه کریم بودند اما ایشان در این ویژگی منحصر به فرد بود.

رییس مرکز فقی تبلیغی جواد الائمه افزود: از جمله کرامات امام حسن مجتبی(ع) این بود که در زمانی که در مسجد معتکف بود، وقتی شخصی از وی برای صحبت با طلبکار خود و نوبت خواستن از او از ایشان کمک گرفت، حضرت بنا براین که ابروی مومن از همه چیز مقدم است از مسجد خارج شده و به او کمک کرد.

وی بیان داشت: کریم تنها بخشنده نیست بلکه کریم کسی است که می پسندد که دیگران داشته باشند، اهل بیت(ع) وقتی می دیدند که دیگران دارند، خوشحال می شدند همچنین اول برای دیگران دعا می کردند در حالی که ما گاهی طلبکارانه دعا می کنیم، اهل بیت در دعا خود این چنین از خداوند طلب کمک می کردند و می فرمودند:« خدایا من این کرم را در شما نشان دارم و شما را به عنوان شخصیت کریم می شناسم و می خواهم که به من کمک کنی.»

حجت الاسلام تقوی معرفی نشدن درست اهل بیت(ع) به مردم توسط مبلغان دینی را از چالش ها بیان و ابراز کرد: ما اگر بتوانیم دین را درست معرفی کرده و سیره اولیا را درست بیان کنیم، مردم تسلیم هستند؛ اشکال کار جایی است یا من بلد نیستم دین را درست تبلیغ کرده یا درست بیان نمی کنم یا غلو می کنم که هم این ها خطر است.

رییس مرکز فقی تبلیغی جواد الائمه افزود: اهل بیت(ع) مانند ما بشر بودند اگر ما اهل بیت(ع) را مانند خود مردم و از جنس مردم معرفی کنیم در ارادت با آل الله سرو دست نمی شناختند، اگر برخی در رابطه با اهل بیت(ع) دچار چالش شده اند این را از ما بدانند که آن ها را به درستی معرفی نکرده ایم، اهل بیت پاک و مقدس هستند و آن جا که لازم باشد، به ما کمک هم می کنند./864//302/خ

 

امیر خاکراه
ارسال نظرات