۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۵۸۵۷۹
به همت مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی؛

همایش بین‌المللی حضرت حمزه برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی حضرت حمزه برگزار می‌شود
صفری در نشستی خبری از برگزاری هماش بین‌المللی حضرت حمزه به همت مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نعمت الله صفری در نشست خبری همایشن بین المللی حضرت حمزه که صبح امروز در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) به همت مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی برگزار شد با تبریک سالروز ازدوج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به ویژگی های شخصیت حضرت حمزه اشاره کرد و گفت: در زمینه حضرت حمزه متناسب با جایگاه و محبت پیامبراکرم(ص) به ایشان، کار علمی صورت نگرفته است.

دبیر علمی همایش بین المللی حضرت حمزه ادامه داد: همایش بین المللی حضرت حمزه به همت مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی برگزار می شود تا بتوانیم فراتر از بحث های ترویجی و تبلیغی کاری علمی در زمینه شخصیت حضرت حمزه انجام دهیم.

وی با بیان این که تحقیق در زمینه حضرت حمزه بحثی فرا فرقه ای است، گفت: تحقیق در زمینه شخصیت حضرت حمزه مرتبط با تاریخ، تفسیر، رجال و حدیث اعم از شیعه و سنی است زیرا ممکن است برخی اطلاعات مورد نیاز در مباحث اهل سنت وجود داشته باشد.

صفری ادامه داد: مباحث علمی ما در زمینه شخصیت حضرت حمزه منحصر به دوران زندگی یا حتی ده سال اسلام آوردن ایشان نمی شود بلکه تمامی آثار فرهنگی یا غیر فرهنگی که در زمینه حضرت حمزه تا دوران معاصر ایجاد شده است را بررسی خواهیم کرد.

وی در ادامه به محورهای همایش بین المللی حضرت حمزه اشاره کرد و گفت: زیست نامه از محورهای همایش بین المللی حضرت حمزه است که نام، تولد، نسب، خواهران و برادارن، همسر و فرزندان، نسل، القاب و کنیه ها، شغل حضرت همچنین تأثیر متقابل شغل بر رفتار شخصیت ایشان بررسی می شود.

دبیر علمی همایش بین المللی حضرت حمزه ادامه داد: محور دوم این همایش تاریخ است که به سه دوره، تولد تا مسلمان شدن، دوره مسلمان شدن تا هجرت و هجرت تا شهادت و پس از شهادت تقسیم می شود؛ فضائل حضرت حمزه، حضرت حمزه از نگاه دیگران، حضرت حمزه در هنر و ادبیات و حضرت حمزه در منابع مختلف از محورهای این همایش به شمار می روند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند در زمینه محورهای بیان شده مقاله های خود را به دبیر خانه ارسال کنند و برای ارسال مقاله شرط خاصی در نظر گرفته نشده است؛ البته در برخی موارد مقالات سفارشی نیز خواهیم داشت./1324/پ202/ف

ارسال نظرات