۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۵۸۶۵۱
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم:

فرهنگ دفاع مقدس؛ امانتی که باید به نسل آینده منتقل کرد

فرهنگ دفاع مقدس؛ امانتی که باید به نسل آینده منتقل کرد
آیت الله محمدی عراقی با بیان این که فرهنگ دفاع مقدس امانتی در دست رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: این امانت را باید به نسل آینده منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدی عراقی در کارگروه نشر و حفظ آثار دفاع مقدس استان قم که در ساختمان مجتمع حوزوی مشکات برگزار شد با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بیان کرد: در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای استان قم به ویژه شهدای روحانی با رهبر معظم انقلاب ایشان از برگزاری این کنگره بسیار خوشحال شدند زیرا این کنگره باید زودتر برگزار می شد و تأخیر جایز نیست گرچه امروزه به دلیل کرونا تأخیر افتاده است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم ادامه داد: تأسف می خورم به دلیل تأخیر در برگزاری کنگره شهدای استان قم؛ فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز منتشر نشده است. امیداوریم به همت شما عزیزان این کنگره برگزار شود زیرا یادگاری های متعلق به شهدا، امانت است و باید آنها را حفظ و به نسل آینده منتقل کرد، در غیر این صورت مسؤول خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که تصمیم گرفته شد این مکان به جایگاهی برای تربیت سربازان امام زمان(عج) تبدیل شود بر حفظ نمادهای دوران دفاع مقدس تأکید داشتم، گرچه متأسفانه بسیاری از آنها در سال های گذشته به دلیل عدم نگهداری مناسب تخریب شده است.

تولیت مدرسه مشکات با اشاره به ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان قم، اظهار کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب موزه دفاع مقدس استان قم به صورت بسیار با شکوهی ساخته شده و به زودی افتتاح خواهد شد؛ رهبر معظم انقلاب بیان کردند این موزه باید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد که چنین نام گذاری بسیار هوشمندانه است زیرا ایشان معتقد هستند قم خواستگاه انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز از ثمرات انقلاب اسلامی است.

 وی افزود: از همه عزیزانی که برای ساخت باغ موزه تلاش های فراوانی انجام داده اند تشکر می کنم؛ عمده هزینه ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان قم از جانب رهبری و از برکات سفر ایشان به قم است که با کمک شهرداری محوطه سازی حدود 32 هکتار فراهم شده که دانشگاه و نمایشگاه زنده ای از دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب خواهد بود.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی را مظلوم ترین شهدا دانست و گفت: شهدای ترور و شهدای روحانی که به دست منافقین به شهادت رسیده اند آثارشان در باغ موزه دفاع مقدس استان قم جمع آوری می شود.

وی تبیین کرد: این مکان به عنوان جایگاه دفاع مقدس باید زنده نگه داشته شود و امروزه در شرایط کرونایی که استفاده از محیط های بسته برای اجتماعات ممنوع است از این فضای باز می توان برای برگزاری مراسمات استفاده کرد و عزیزان اگر بتوانند امکانات لازم را فراهم کنند از نظر ما اشکالی ندارد.

تولیت مدرسه مشکات با بیان این که حوزه های علمیه نقش اساسی و تعیین کننده ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند، گفت: امام خمینی(ره) محصول این حوزه و پرورش یافته دامن حضرت معصومه(س) است.

وی خاطرنشان کرد: نقش فرهنگ دفاع مقدس در ساختن تفکر و اندیشه نسل آینده بسیار مهم است و تا زمانی که دوستان ما زنده هستند باید این فرهنگ را به عنوان امانتی بزرگ به نسل آینده منتقل سازند چنانچه آنهایی که از این گنجیه عظیم معنوی برخوردار نیستند برای اهداف دنیایی خود از چنین فرصت هایی استفاده می کنند.

آیت الله محمدی عراقی افزود: به عنوان مثال کره شمالی عملیات های خود را با استفاده از ابزارهای جدید بازسازی کرده و از صبح تا شب دانش آموزان را در این فضا می نشانند و مانند میدان جنگ این عملیات ها را با صدا، نور و تصویر به صورت زنده به نوجوانان خود نشان می دهند اما متأسفانه ما در این زمینه مقدار زیادی عقب هستیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان و نسل جدید ما از فرهنگ دفاع مقدس دور شده اند که خسارت بار است و جای تأسف دارد شهر قم، شهر اهل بیت(ع)، پایگاه و خواستگاه انقلاب، فرهنگ غربی رسوخ کند و نسل جدید ما از آن فرهنگ فاصله گیرد که مسؤولیت آن برعهده همه نهادها و ارگان ها است./1324/پ202/ف

ارسال نظرات