۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۵۸۶۸۲
مدیر حوزه علمیه فارس:

توجه به امر تبلیغ اولویت دفتر تبلیغات باشد

توجه به امر تبلیغ اولویت دفتر تبلیغات باشد
حجت الاسلام استوارمیمندی به اهمیت وظایف دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: امر تبلیغ باید اولویت فعالیت های دفتر تبلیغات باشد.

حجت الاسلام محمد استوارمیمندی مدیرحوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر لزوم هماهنگی در بین نهادهای تبلیغی بیان داشت: متأسفانه در عرصه فرهنگ و تبلیغ با موازی کاری ها و ناهماهنگی هایی مواجه هستیم­ و نهادهای مختلف هرکدام سیاست های خود را دنبال می کنند.

وی توصیه رهبری در خصوص لزوم تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یادآور شد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی باید در عرصه مدیریت تبلیغی محور قرار بگیرد و دیگر نهادها تحت رهبری دفتر تبلیغات عمل کنند تا با این پراکندگی در مدیریت تبلیغی و فرهنگی مواجه نباشیم.

حجت الاسلام استوارمیمندی با اشاره به موازی کاری در برنامه های تبلیغی سازمان اوقاف و دفتر تبلیغات افزود: به دلیل اینگونه هم پوشانی در وظایف برخی نهادها شاهد عدم نیازسنجی درست در اعزام مبلغ در برخی مناطق هستیم؛ در نتیجه حضور مبلغان با نیازهای مناطق تبلیغی تناسب ندارد ­و امیدواریم با هماهنگی های بیش از پیش این دو نهاد این مشکل هم برطرف شود.

وی با اشاره به اهمیت تدوین سیاست های یکپارچه تبلیغی بیان داشت: گرچه راهکار اصلی مواجهه با موازی کاری در عرصه تبلیغ و فرهنگ تجمیع مدیریت و سیاست های فرهنگی است اما هماهنگی سیاست ها هم به تنهایی بسیار راه گشاست.

مدیر حوزه علمیه فارس در ادامه عنوان کرد: عدم وجود تشکل در امر تبلیغ نبود هماهنگی در اعزام مبلغ، عدم آموزش لازم و کاربردی برای مبلغان و نهادینه نشدن تبلیغ جهادی در بین طلاب از مهمترین مشکلات عرصه تبلیغ است که دفتر تبلیغات به عنوان متکفل اصلی تبلیغ باید برای این مشکلات برنامه ریزی کند.

وی در پایان افزود: امر تبلیغ باید اولویت دفتر تبلیغات باشد، با این حال به نظر می رسد این اولویت بندی لحاظ نشده است؛ نتیجه این بی توجهی به اولویت ها این است که فرصت کار تخصصی در کار تبلیغ گرفته می شود که حاصل آن عدم اثر بخشی لازم دربرنامه های تبلیغی است./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات