۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۷۰۱
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز:

تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی زمینه احیای نظام خانواده اسلامی است

تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی زمینه احیای نظام خانواده اسلامی است
حجت الاسلام شکری با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی زمینه احیای نظام خانواده اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام کاظم شکری در خصوص اهمیت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: نظام خانواده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تبیین سبک زندگی علوی و فاطمی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: الگوی نظام خانواده که به واسطه بنیان نهاد همسری میان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها مقرر شد برای تمامی افراد بشر الگوی ساده زیستی، سخت نگرفتن ازدواج و راهبرد رشد و تداوم زندگی معنوی است.

وی با اشاره به ضرورت های آشنایی و ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی که در نظام خانواده حضرت زهرا (س) و حضرت علی(ع) جاری بود توضیح داد: تبیین ابعاد مختلف زندگی امیرالمومنین(ع) با عنوان زندگی علوی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) با عنوان سبک زندگی فاطمی می تواند پاسخگوی بسیاری از دغدغه های جامعه شناسان و روانشاسان خانواده تلقی شود.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: پیاده سازی احکام الهی در بستر نظام خانواده یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در جامعه با اهتمام کارشناسان انجام شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: یکی از مهم ترین امتیازها و شاخص هایی که در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) شاهد آن هستیم، «سادگی» است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: بسترسازی ازدواج آسان بر مبنای شاخصه زندگی و نظام خانوادگی امیرالمومنین(ع) یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است.

حجت الاسلام شکری مطرح کرد: می توان با الگوسازی و تبیین ویژگی های عالی نظام خانواده علوی و فاطمی، شاهد تحولات جدی در ساختار خانواده ها و به دنبال آن در جامعه باشیم./1399/د101/ب1

ارسال نظرات