۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۵۸۸۵۴
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

اخراج آمریکا از منطقه هدف ایران و عراق/ شرارت در ژن دولتمردان آمریکا است

اخراج آمریکا از منطقه هدف ایران و عراق/ شرارت در ژن دولتمردان آمریکا است
عضو هیأت رییسه خبرگان گفت: ورود آمریکا در هر منطقه موجب ناامنی بوده و گویا در ژن دولتمردان آمریکایی شرارت نهفته است؛ دولت عراق خواست مردم و مجلس عراق را محقق کند.

آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به خسارت‌های حضور نظامی سیاسی آمریکا در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: رابطه دیپلماتیک ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه با مشترکات فراوان در عرصه داخلی دو کشور، در عرصه خارجی، در عرصه اقتصادی، امنیتی و عرصه‎های دیگر به نفع دو کشور است.

وی با اشاره به هشدار راهبردی رهبر معظم انقلاب مبنی بر خروج آمریکا از منطقه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در عرصه خارجی به این نکته کلیدی تکیه کردند که آمریکا دشمن مشترک جهان اسلام، دشمن عراق مستقل و دشمن ایران اسلامی است و دشمنی‎اش با بلاد اسلامی به خاطر اسلام است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، حضور آمریکایی‎ها را باعث ناامنی و جنایات مختلف در کشورهای اسلامی خواند و گفت: ورود آمریکایی‎ها در هر منطقه موجب ناامنی و شرارت بوده است؛ گویا در ژن دولتمردان آمریکایی شرارت نهفته است؛ بدین جهت انتظار از دولت عراق این است که خواست مردم و مجلس عراق مبنی بر خروج آمریکایی ها از عراق را محقق کند.

وی به دشمنی تاریخی آمریکایی‎ها با ملت ایران اشاره کرد و افزود: دشمنی آمریکایی‎ها با مردم ایران از قبل از انقلاب تاکنون مشهود است و آخرین جنایتشان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدا است که این تابلوی جنایت آمریکایی‎ها و اهانتی به دولت و مردم عراق است.

آیت الله خاتمی، شهادت ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی را توهین به ملت عراق دانست و تأکید کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مهمان دولت و مردم عراق بود و این که آمریکایی‎ها با کمال وقاحت مهمان یک دولت را شهید کنند؛ اهانت صریح به آن دولت است.

امام جمعه موقت تهران، ایران اسلامی را برادر خیرخواه ملت عراق و اخراج آمریکا از منطقه را هدف مشترک ملت ایران و عراق عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می‎رود دولت عراق بداند برادر خیرخواه آنها ایران اسلامی است؛ از این‎رو به این برادر اعتماد کنند و با اعتماد به این برادر دلسوز به سوی اهداف مشترک پیش روند که از جمله اهداف مشترک اخراج آمریکایی‎ها از منطقه است./908/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
نظرتان در این باره هم محترم است اما احتمالا مردم بیشتر مایل باشند نظر جنابعالی و دوستانتان را درباره شیب ملایم تورم 50 درصدی، دلار 25 هزار تومانی، سکه 11 میلیون تومانی، پراید 80 میلیون تومانی و به طور کلی اتفاقات 'صبح های جمعه' بشنوند!
0
0