۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۸۹۷۹
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت‌وگو با رسا:

اخراج آمریکا از منطقه در امتدادخط و اهداف حاج قاسم سلیمانی است

اخراج آمریکا از منطقه در امتدادخط و اهداف حاج قاسم سلیمانی است
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این که بهترین اقدام برای امتداد هدف حاج قاسم خروج آمریکایی‌ها از عراق است، گفت: نباید برای آمریکایی‌ها حاشیه امن ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت خروج آمریکا از عراق اظهار داشت: القاعده، احرار الشام، جبهة النصره و داعش در عراق، دست ساز آمریکا بودند و هر زمانی که در معرض نابودی قرار می گرفتند، آمریکا به اشکال مختلف تجهیزات و امکانات مورد نیاز را به آنان می رساند.

وی با بیان این که آمریکا به طور صوری به دنبال مبارزه با داعش بود، گفت: برای این که آمریکایی ها بتوانند جهت حضور در عراق توجیهی داشته باشند، از طرفی داعش را نگه می داشتند و از طرف دیگر دلیلی برای حضور در عراق داشتند تا با داعش بجنگند و البته جنگیدنشان هم صوری بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به حمایت آمریکا از داعش و اعلام جنگ صوری علیه داعش تصریح کرد: آمریکایی ها اعلام کردند که 20 سال طول می کشد تا بتوانیم داعش را در عراق از بین ببریم اما وقتی که نیروهای افغانستانی، ایرانی، لبنانی و عراقی ها با فرماندهی نزدیک حشد الشعبی و مستشاران ایرانی به خصوص حاج قاسم سلیمانی در عراق حضور یافتند، داعش را از بین بردند، هر چند که عده ای از داعشی ها هنوز در بخش هایی از عراق حضور دارند، اما دیگر آن داعشی که ادعای حاکمیت بر عراق و شام داشت، از بین رفت.

وی افزود: وقتی آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که آن نقطه اصلی که توطئه شان را تخریب کرد، حاج قاسم و دوستان عراقی اش بودند، دست به ترور آن ها زدند و به شهادت رساندند؛ چرا که این شهدا تمام توطئه ها جهت غارت منطقه برای سالیان دراز را از بین برده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهار داشت: بهترین اقدام برای امتداد هدفی که حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس داشتند، خروج آمریکایی ها از عراق است تا عراقی ها استقلال خود را به دست بیاورند؛ بایستی آمریکایی ها کفاره چنین گناهی را بدهند و کفاره اش این است که از منطقه اخراج شوند.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکایی ها در بخش های مختلفی از منطقه از جمله سوریه، عراق و افغانستان دچار مشکل شده اند و انصافاً خون این شهدا کارکرد بسیار قوی داشته و دشمنان در بخش هایی از منطقه در حال عقب نشینی هستند؛ این که مقام معظم رهبری بر انتقام سخت و ضربه متقابل به آمریکا تأکید کردند، یکی از انتقام ها آن است که آمریکایی ها باید از منطقه اخراج شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که نباید برای آمریکایی ها حاشیه امن ایجاد شود، تصریح کرد: نبایستی آمریکایی ها احساس کنند که با اصابت قرار گرفتن عین الاسد، انتقام به پایان رسیده است؛ مقام معظم رهبری دقیقاً به این نکته اشاره کردند که آمریکایی ها بایستی بدانند که همچنان آن انتقام سخت اتفاق خواهد افتاد و یا این که باید از منطقه خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به تهاجم جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اظهار داشت: اقدام اخیری که آمریکایی ها نسبت به هواپیمای مسافربری ایرانی داشتند، یک جنایتی در دنیای امروز است و همه دنیا به این مسأله اذعان دارند./822/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مداومت بر دعا هم
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
دعای کوبنده مرزداران را مستمرا بخوانیم
و سهمی در پشتیبانی از مقاومت علیه تروریستهای تروریست زا داشته باشیم .
0
0