۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۰۶۹
با رعایت ضوابط بهداشتی؛

مراسم دعای عرفه در مساجد اهواز برگزار می شود

مراسم دعای عرفه در مساجد اهواز برگزار می شود
رییس اداره تبلیغات اسلامی اهواز گفت: برگزاری دعای عرفه در مساجد و حسینیه‌های برخوردا از صحن بزرگ با رعایت ضوابط بهداشتی انجام می شود.
حجت الاسلام محمد پشم فروش، رییس اداره تبلیغات اسلامی اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مجوز برگزاری دعای عرفه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار داشت: با توجه به رهنمود‌های حکیمانه رهبرانقلاب درباره مجالس دعا و مناجات که باید با رعایت نکات بهداشتی برگزار شوند؛ از این رو برگزاری دعای عرفه در نقاط مختلف اهواز و در مساجد و حسینیه‌هایی که صحن بزرگ و مناسبی دارند با رعایت ضوابط بهداشتی انجام می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اهواز بیان داشت: با توجه به فاصله گذاری اجتماعی امکان حضور در یک ششم ظرفیت مسجد مهیا است؛ از این رو پس از تکمیل امکان خدمتگزاری از دیگران مهیا نبوده و درب‌های مسجد بسته می‌شود.

حجت الاسلام پشم فروش با بیان اینکه شرکت کنندگان کتب ادعیه به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: امکان توزیع هرگونه پذیرایی و آب آشامیدنی مقدور نیست؛ بنابراین حاضران برای استفاده شخصی، آب به همراه خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امکان توزیع ماسک در مسجد صورت نمی گیرد، گفت: شرکت کنندگان دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی با خود آورده شود و از ورود به مسجد در صورت نداشتن ماسک، جلوگیری می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اهواز گفت: از افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کودکان و سالخوردگان درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی خود در مراسم حضور نیافته و از سیما برنامه‌های پخش دعا را دنبال کنند.

حجت الاسلام پشم فروش با بیان اینکه نکات مطرح شده باید از سوی مسؤولان مساجد و هیأت‌های مذهبی مورد توجه قرار بگیرد، عنوان داشت: پیشنهاد می‌شود مساجد و هیئات مذهبی پنجشنبه هفته جاری ساعت ۱۷:۳۰ برنامه های خود را اعلام کنند تا در همه محله‌های اهواز دعای عرفه برپا شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات