۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۵۹۱۹۵
حجت الاسلام حسینی نژاد در گفت و گو با رسا:

وحدت میان ایران و عراق ناگسستنی است

وحدت میان ایران و عراق ناگسستنی است
رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: وحدت میان ایران و عراق ناگسستنی است و دشمنان به دنبال رخنه‌ای هستند تا به این وحدت آسیب بزنند.

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رابطه ایران و عراق را یک رابطه تاریخی و اسلامی دانست و اظهار داشت: در تاریخ اسلام همیشه رابطه این دو کشور، رابطه ای صمیمی بوده است، چرا که مشترکاتی با یکدیگر دارند.

وی رابطه ایران و عراق را رابطه ای اساسی، پایه ای و راهبردی دانست و گفت: اگر در برهه ای کوتاه مدت، روی کار آمدن حکامی سبب تفرقه میان دو کشور شد و رابطه ایران و عراق آسیب دید، اما سریعاً جبران شد و این رابطه به حد عالی رسیده است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم تصریح کرد: وجود اعتاب مقدس در عراق و ایران و زیارت معصومان(ع) و امامزادگان جزء اعتقادات ما و از آرزوهای شیعه بوده است که در رابطه دو کشور تأثیرگذار است؛ همچنین ارتباط ذاتی، معنوی و مسأله شیعه بودن سبب شده که دشمن در این خصوص توطئه کند.

وی با بیان این که مرجعیت و حوزه از دیگر علل ارتباط ایران و عراق بوده است، افزود: قبل از انقلاب اسلامی مرجعیت شیعه بیشتر در عراق بود و سپس به ایران منتقل شد، و اکنون هم در عراق و هم در ایران حوزه ها در پیوند با هم هستند.

حجت الاسلام حسینی نژاد اظهار داشت: طبیعی است که ارتباط بین ایران و عراق با وحدت، اصالت و تاریخ کهنی که دارد، دشمنان مختلفی به خصوص دشمنان استعماری از جمله انگلیس و آمریکا داشته باشد.

وی به نقش ارتباط ایران و عراق در نابودی داعش اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران و عراق نسبت به وحدت، جایگاه و نفوذی که این دو کشور در میان جهان اسلام دارند، حسادت می کنند و نمی خواهند این پیوند وجود داشته باشد، چرا که می دانند این پیوند مراسم اربعین 30 میلیونی به راه می اندازد و این وحدت سبب نابودی داعش خواهد شد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به این که دشمنان به دنبال رخنه در ایران و عراق هستند، تصریح کرد: وحدت میان ایران و عراق ناگسستنی است و دشمنان به دنبال رخنه ای هستند تا به این وحدت آسیب بزنند؛ مقام معظم رهبری به نخست وزیر عراق گوشزد کردند که در این وحدت و ارتباط، امکان خلل نیست و روز به روز بایستی مستحکم تر شود.

وی در پایان افزود: دو ملت و دولت ایران و عراق در فشار و تحریم های دشمنان بایستی پشتیبان یکدیگر باشند تا این دو کشور آسیب نبینند./822/ت302/ق

ارسال نظرات