۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۵۹۲۰۷
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

لزوم تدوین و تعریف سند استانی برای حلقه های صالحین

لزوم تدوین و تعریف سند استانی برای حلقه های صالحین
امام جمعه همدان گفت: در بحث حلقه صالحین باید یک سند استانی تدوین شود زیرا با این کار بهتر و به صورت متمرکزتر می توان به امور رسیدگی کرد و کارهای بیشتری انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه سرگروهان حلقات صالحین همدان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: اگر می خواهیم که معدل موفقیت و یا عدم موفقیت حلقه های صالحین در کشور و استان همدان را به دست بیاوریم باید ببنیم که در دوران فعالیت این حلقه ها چه اتفاقات خوبی روی داده است و در این مدت آیا دستاوردی داشته ایم یا نه؟

امام جمعه همدان گفت: در بحث حلقه صالحین باید یک سند بومی و استانی تدوین و تعریف شود زیرا با این کار بهتر و به صورت متمرکزتر می توانند به امور رسیدگی کنیم و کارهای بیشتری انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در صورتی که در بحث حلقه صالحین یک سند استانی و شهرستانی را تعریف کنیم در پایان سال یا هر زمان مشخص دیگری می توانیم میزان پیشرفت این حلقه را بدانیم و در ضمن نقاط قوت و احیانا ضعف را تشخیص دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا تاثیرات بسیاری بر مناسبات انسانی و بشری داشته است و حلقه های صالحین نیز از این وضعیت مستثنی نبوده اند و شاهد تعطیل شدن برگزاری این حلقه ها بودیم.

وی تصریح کرد: بایسته است برای تداوم کار حلقه های صالحین، این نشست ها با رعایت کامل موازین بهداشتی و در فضای باز با حضور اعضا برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باید در ایام کرونایی با مدیریت خوب و تخصصی بتوانیم از آسیب وارد آمدن به معنویات و دین مردم جلوگیری کنیم و برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی در فضای باز با رعایت پروتکل های اجتماعی و بهداشتی یکی از این کارها است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: البته برای رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا بهتر است که برگزاری حلقه صالحین با تعداد نفرات کمتر از 10 نفر برگزار شود.

این استاد حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: همچنین در ایام دهه ولایت یعنی ایام بین عید قربان و عید غدیرخم گروه های سرودخوانی خیابانی در سطح شهر برنامه های دینی و مذهبی می توانند برگزار کنند که بی شک این حرکت با استقبال خوب مردم روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از مسایلی که این روزها در محافل دینی و مذهبی درباره آنها بسیار سخن به میان می آید، برگزاری اقامه عزای حسینی در دهه اول محرم است، به نظر می رسد بهتر است که این عزاداری ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یک مورد دیگری که سالها است به عنوان دغدغه همه ما محسوب می شود، نحوه توزیع نذورات و قربانی های مردم در اعیادی همانند عید قربان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطرنشان ساخت: در این ایام کرونایی که وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم وخیم شده است نیازمند مدیریت قر بانی ها و نذورات مردمی هستیم./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات