۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۵۹۲۴۰
سردار سپهر:

باید راه تولید علم، تربیت نیروی انسانی و ایجاد انگیزه را باز کنیم

باید راه تولید علم، تربیت نیروی انسانی و ایجاد انگیزه را باز کنیم
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید از تهدیداتی که جهان را در بر گرفته فرصت بسازیم، گفت: باید راه تولید علم، تربیت نیروی انسانی و ایجاد انگیزه را باز کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه چالش ملی کرونا که به همت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: در جریان برگزاری این چالش ما در یک مدت کوتاه در معرض ایده ها، محصولات و طرح های فناورانه 7 هزار شرکت و هسته فناورانه کشور قرار گرفتیم. چالش ملی کرونا یک تجربه بسیار خوب و تجدیدپذیر است و ما می توانیم از این تجربه به دست آمده در سایر موارد استفاده کنیم.

سردار سپهر ادامه داد: برای تحقق تمدن نوین اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب باید شناخت صحیحی از چالش های کشور داشته باشیم، یعنی با یک نگاه دقیق و عالمانه مشکلات را بشناسیم.

وی تصریح کرد: در گام دوم برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید مواجهه صحیح با چالش ها داشته باشیم؛ یعنی چالش ها را به نحو صحیح حل کنیم به هر روی ما باید در این راه عزتمندانه که پیش رو داریم بنابر آنچه گفته شد چالش ها را پشت سر بگذاریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بنا به توصیه های رهبر معظم انقلاب باید تولید علم سرشار، مفید و اجتماعی را که می تواند گره از مشکلات کشورمان باز کنند مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: یکی از مصادیق بارز در برابر تهدید و تحریم خودباوری است و فعل ما می توانیم است و ما اینگونه می توانیم بر بن بست ها فائق بیاییم و کسانی که در چالش ملی کرونا شرکت کرده اند با ایده ها و طرح هایی که ارایه دادند در این مسیر گام برداشته اند.

سردار سپهر تصریح کرد: ما می توانیم با برخی از طرح ها و ایده هایی که در این چالش ارایه شده اند در دنیا پز بدهیم و به آنها افتخار کنیم و دقیقا این اتفاق هم خواهد افتاد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم چالش های ملی دیگری را نیز به مانند چالش ملی کرونا تکرار کنیم،  بنده از رئیس سازمان بسیج دانشجویی و دبیر چالش ملی کرونا می خواهم که نقش آفرینی نوآوران و شرکت کنندگان در چالش ملی کرونا استمرار یابد تا بتوانیم به سایر مشکلات کشور فائق بیاییم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: گامی که باید در چالش مقابله با کرونا و دیگر چالش ها برداریم بسیج پژوهشگران و محققان و بسیج حامیان برای خلق اقتدار همه جانبه است.

وی تصریح کرد: موانع و مشکلاتی را در جریان برگزاری چالش کرونا پیش رو داشته ایم که امیدواریم با تعاملی که بین ما و دستگاه های مختلف صورت می گیرد مجوزهای لازم برای رسیدن طرح ها به مرحله تولید صادر شود.

سپهر افزود: امیدواریم با استفاده از مطالبات دقیق، خوب، مردمی و هوشمندانه و کمک هایی که از طریق حامیان جذب می کنیم بتوانیم هر چه سریعتر موانع را طی کنیم و ایده ها و طرح ها به محصول تبدیل شوند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: چالش اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تهدیدات زیست محیطی را در کشور پیش روی خود داریم و امروز دنیا در برابر تهدیدات زیست محیطی زانو زده و کم آورده با این وجود باید این چالش را حل کنیم معتقدم می توانیم با بهره گیری از طرح ها و ایده هایی که ارایه شده اند می توانیم جزو کشورهای برتر دنیا در مقابله با تهدیدات زیستی باشیم.

وی با تاکید براینکه باید از تهدیداتی که جهان را در بر گرفته فرصت بسازیم، تصریح کرد: باید راه تولید علم، تربیت نیروی انسانی و ایجاد انگیزه را باز کنیم به هر روی چالش کرونا می تواند ما را در قله های علمی جهان قراردهد./998/د102/ق

ارسال نظرات