۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۵۹۲۸۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولان امکانات بهداشتی برای مجالس مذهبی را فراهم کنند

مسؤولان امکانات بهداشتی برای مجالس مذهبی را فراهم کنند
حجت الاسلام والمسلمین نیازی با بیان این که مسؤولان باید امکانات بهداشتی را در اخیار مردم قرار دهند، گفت: مردم نیز باید فواصل اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به فضیلت های روز عرفه بیان کرد: در هیچ روزی همانند روز عرفه، دعا کردن تأکید نشده است یعنی با این که روزه در این روز بسیار فضیلت دارد اما اگر مانع دعا کردن شود باید از روزه داری پرهیز کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت کرونایی در جهان اظهار کرد: برگزاری دعای عرفه با شیوع ویروس کرونا منافاتی ندارد و چه بسا این گرفتاری پیش آمده از زمینه های تضرع و استجابت دعا است که امیدواریم در این روز عرفه، عنایت الهی شامل حال مردم شده و بسیاری از بلاها با دعا دفع و رفع شوند.

وی ادامه داد: در روایات، ترک دعا در برخی موارد موجب طولانی شدن بلا و کثرت دعا موجب از بین رفتن بلا معرفی شده است بنابراین با توجه به وضعیت کرونایی و مشکلات مردم، روز عرفه فرصتی است برای این که عده ای با دل شکسته دعا کنند تا این بلا طولانی نشود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی در ادامه با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسؤولان و مردم تصریح کرد: شکی نیست مردم باید موارد اعلام شده در بیانیه ها از سوی مسؤولان را در مراسمات مذهبی اعم از عزاداری، مجالس مناجات و دعا رعایت کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از وظایف مسؤولان و کسانی که قدرتی در دست دارند این است که باید مقدمات حفظ سلامتی مردم را تهیه کنند و نیازی به توصیه ندارد چنانچه قرآن کریم بیان می کند نجات یک نفس مانند نجات دادن تمام نفس ها است، مسؤولیتی همگانی است به ویژه برای مسؤولان و افرادی که می توانند امکانات بهداشتی را در اخیار مردم قرار دهند گرچه مردم نیز باید فواصل اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند./1324/ت302/ف

ارسال نظرات