۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۵۹۳۳۲
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

عزاداران حسینی در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند

عزاداران حسینی در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه اهل هیأت با تصمیم سازی صحیح افکار غرب زده را کیش و مات می‌کنند، گفت: عزاداران حسینی در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه محرم اکسیژن معنوی ایمان جامعه اسلامی است، گفت: امروز متدینان پروتکل های بهداشتی را در هجوم ویروس منحوس کرونا به خوبی رعایت کرده اند و این جای خوشبختی دارد که تابعان دین مبین اسلام مراعات کنندگان اصولی وظیفه مسلمانی خویش هستند.

وی با انتقاد از دلایل کسانی که با برگزاری مراسم های ماه محرم مخالف هستند، ادامه داد: گهگاهی سخنان بیگانه پرستی از صاحب قلمان و صاحب عناوین شنیده می شود که هرگز سنخیتی با فرهنگ دینی ما نداشته و ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه از جریان های سیاسی می خواهیم از تصاحب مسائل معنوی و دخالت دادن مسائل محرم به حزب و گروه و سلیقه خود خودداری کنند، اظهار کرد: دخالت در امور معنوی که رهبر انقلاب و مراجع تقلید مسؤول آن هستند، کاری خارج از قدر و منزلت افراد سیاسی و غیر مسؤول است.

عزاداران سیدالشهدا(ع) در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عزاداران سیدالشهدا(ع) در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، عنوان کرد: امروز همین خیران تربیت شده در دستگاه امام حسین(ع) هستند که به زمین گیران در بیمارستان ها یاری می رسانند و  با ایجاد ایستگاه های صلواتی بهداشتی به توزیع مواد بهداشتی و ماسک در میان مردم اقدام می کنند.

وی با تأکید بر اینکه بالندگی دین مبین اسلام مرهون ماه محرم و صفر است، اضافه کرد: اگر مشاهده می کنیم مهرورزی، دستگیری و دگرگرایی و دوست داشتن هم نوعان، امروز در ایران اسلامی در عالم طنین انداز شده است، از رهگذر همین مواعظ و خطابه های محرم و صفر به دست آمده است.

مراسم های ماه محرم را با رعایت اصول بهداشتی با قوت و قدرت برگزار می کنیم

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به اینکه مراسم های عزاداری محرم را همانگونه که در سال های گذشته برگزار می کردیم، امسال نیز با قوت و قدرت با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهیم کرد، بیان کرد: این موضوع، مسأله ای نیست که آقای رییس جمهور و یا فلان مسؤول آن را خواسته باشد، بلکه قصه محرم، قصه جریان و شخص و افراد نیست، بلکه قصه دین و ایمان است که همه فطرت های پاک آن را پذیرفته اند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه به مسأله حج و ناتوانی سعودی ها در برگزاری حج برای همه کشورها اشاره کرد و با بیان اینکه ناتوانی سعودی ها نباید چماقی در مقابل بزرگداشت مسائل مذهبی اهل ایمان باشد، گفت: خرده گیری که امروز به دولت سعودی می شود از آن جهت است که اگر این دولت همکاری های لازم را انجام می داد مناسک حج با رعایت اصول بهداشتی برای همه کشورها برگزار می شد.

وی اضافه کرد: این که اهل ایمان جرأت دارند کرونا را مدیریت کنند جای تحسین دارد و ما باید با تمام توان بکوشیم محرم و صفر کمرنگ نشود، زیرا آذوقه ایمان و معنویت کشور ما با پشتیبانی محرم و صفر به دست می آید.

اهل هیأت و محرم با تصمیم سازی صحیح افکار وابسته و غرب زده را کیش و مات خواهند کرد

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه اهل هیأت و محرم با تصمیم سازی صحیح افکار وابسته و غرب زده را کیش و مات خواهند کرد، تصریح کرد: کسانی که حتی یک مرتبه پای شان به مراسم اهل بیت(ع) گشوده نشده است و آنقدر که نخ کفش های این ها در جزایر ترکیه و فرانسه باز شده، در حسینیه و مساجد باز نشده است، چگونه به خود اجازه می دهند برای اهل حسینیه و مساجد تصمیم گیری کنند؟ کسانی که عشقشان جزایر قناری و جزایر آنتالیا است چگونه به خود اجازه می دهند در زمینه برگزاری یا عدم برگزاری مراسم های ماه محرم اظهار نظر کنند؟

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی افراد در کسوت روحانیت قرار دارند، اما بویی از روحانیت و معنویت نبرده اند، ابراز داشت: از این افراد سؤال می کنیم که چند جلسه محرم در طول عمر خود حضور داشته اید؟ سیاسی کاری را کنار گذاشته و منقاد تصمیم اهل دین و ایمان و عقل باشید.

وی با بیان اینکه مردم هرگز اجازه نخواهند داد که مراسم محرم را با تعلل برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: اهل ایمان وقتی مشاهده می کنند ورزشگاه ها، سینماها، برخی فروشگاه ها، خطوط مترو و اتوبوس ها مملو از جمعیت هستند، می پرسند آیا کرونا تنها در حسینیه و مسجد حضور دارد؟ این کرونای هوشمند سیاسی چرا با خطوط مترو، اتوبوس ها، ورزشگاه ها و برخی از جشن ها سروکار ندارد؟ امروز باید عاقلانه بیاندیشیم، سخن بگوییم و تصمیم بگیریم تا اهل ایمان بر ما خرده نگیرند./841/ت302/ق

ارسال نظرات