۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۵۹۴۹۴
حجت الاسلام عزت زمانی مطرح کرد؛

توجه ویژه به استحکام نهاد خانواده در محتوای تبلیغی ماه محرم

توجه ویژه به استحکام نهاد خانواده در محتوای تبلیغی ماه محرم
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم به تشریح برنامه‌های ماه محرم این نهاد پرداخت و گفت: استحکام نهاد خانواده نیز در محتواهای تبلیغی ماه محرم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه های ماه محرم الحرام این نهاد پرداخت و گفت: مسأله احیای مناسک و شعائر دینی بر اساس اعتقادات و دانش علمی بشر نقش مهمی را در حوزه سلامت معنوی ایفا می کند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی کشور باید با اتخاذ بهترین تصمیم ها حافظ جان و حافظ سلامت معنوی مردم باشیم، ادامه داد: ستاد ملی مبارزه با کرونا در ابلاغیه اخیر خود مسأله محرم را با اهمیت خواند و تأکید کرد که زمینه حضور مردم در مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه مجموعه دستگاه های متولی در این عرصه به ویژه هیأت های مذهبی و مداحان باید تلاش کنند شرایط و زمینه های احیای شعائر با رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی وجود داشته باشد، عنوان کرد: همه هیأت ها و مداحان باید از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کنند؛ جلسات متعددی در زمینه چگونگی برگزاری مراسم ها با مسؤولان استانی برگزار کرده ایم و به نتیجه کاربردی رسیده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان و مسؤولان حوزه بهداشت کشور عنوان کرد: از مجموعه هیأت های مذهبی می خواهیم همه شرایط و ضوابط بهداشتی را رعایت کنند؛ امروز یک اجماع عمومی در کشور برای ایجاد امکانات و پتانسیل های اجرای مراسمات ماه محرم محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط و ضوابط رعایت مسائل بهداشتی در ماه محرم در حال تنظیم است، بیان کرد: در راستای برگزاری مراسم های ماه محرم خدمت مراجع تقلید و علما رسیدیم و همه این بزرگواران تأکید کردند که باید زمینه های لازم برای استفاده مردم از مراسم های ماه محرم فراهم شود.

حجت الاسلام عزت‌زمانی با بیان اینکه برگزاری مراسم های شب های قدر و محافل ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی تجربه های بسیار خوبی در اختیارمان قرار داده است، گفت: در ماه مبارک رمضان در رابطه با برگزاری مراسم های شب های قدر و فعال بودن مساجد کارهای خوبی انجام دادیم و این یک تجربه بسیار خوب است؛ سخت ترین دستورالعمل ها و شرایط و ضوابط بهداشتی برای اهل هیأت و مسجد ابلاغ شده و این عزیزان با نهایت تلاش آن را انجام دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه به اذعان مسؤولان حوزه بهداشت، هیأت ها در ماه مبارک رمضان به خوبی ضوابط بهداشتی را رعایت کردند، خاطرنشان کرد: با سالم سازی محیط و رعایت بهداشت مساجد و حسینیه ها تلاش می کنیم در ماه محرم ضوابط را به صورت بسیار بهتر رعایت کنیم؛ امروز هیأت ها برای دوخت و تهیه ماسک و امکانات بهداشتی همچون تب سنج و محلول های ضد عفونی اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم های محرم از حیث معنوی و روانی به آرامش جامعه کمک بسیار بزرگی می کند، گفت: ماه محرم به دلیل پتانسیل های اجتماعی که دارد همه نقشه ها و برنامه های دشمن در راستای هجمه های فرهنگی را نقش بر آب می کند.

حجت الاسلام عزت‌زمانی با اشاره به اینکه امروز همه مردم باید تلاش کنند به سوی سفید شدن وضعیت استان قم حرکت کنند، ابراز داشت: همه باید تلاش کنیم تا شرایط مناسب باشد و کسی مبتلا به بیماری نشود؛ باید از طریق تذکر های لسانی به این موضوع توجه داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه ممکن است در زمینه حضور دسته های عزاداری تاسوعا و عاشورا مانند سال های گذشته در اماکن مقدسه همچون حرم مطهر با محدودیت هایی مواجه باشیم، عنوان کرد: حضور جمعیت متراکم در اماکن مقدسه از آن جهت که ممکن است جان مردم به خطر بیافتد باید مورد توجه باشد و مسؤولان ذی ربط و متولیان اماکن مقدسه شراط و ضوابط آن را بیان خواهند کرد؛ البته باید دانست اگر شرایط و ضوابط بهداشتی رعایت شود حضور دسته های عزاداری در خیابان ها از آن جهت که فضا باز است، راحت تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مراسم های ماه محرم در محیط های باز یا دارای سقف های بلند و تهویه مناسب یا در بوستان ها برگزار می شود، گفت: هیأت های ما در راستای کمک مؤمنانه و مواسات مردمی بیشترین خدمات را ارائه داده اند؛ حتی برخی هیأت ها در زمینه کمک مؤمنانه و خدمت رسانی مبالغ بسیار بالایی را هزنیه کرده اند؛ امروز هیأت های مذهبی ما خدمات اجتماعی فراوانی را ارائه می دهند و این موضوع را در جریان سیل و زلزله و کرونا به وضوح مشاهده کرده ایم.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه هیأت ها مسأله مقاومت در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مبتنی بر مکتب عاشورا را برای امسال مورد توجه قرار داده اند، عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی با استفاده از این ظرفیت در برابر استکبار جهانی ایستادگی می کند، از این جهت نگاه تطبیقی در زمینه مقاومت و مواجهه با طاغوت مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استحکام نهاد خانواده نیز در محتواهای تبلیغی ماه محرم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: دشمن با همه وجود تلاش می کند بنیان و نهاد خانواده را نابود کند و اگر این نهاد نابود شود بدون شک در همه زمینه ها شکست می خوریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: برگزاری هیأت های خانوادگی با رعایت ضوابط، فعالیت های مجازی و رسانه ای، تعیین رابط های بهداشتی برای هیأت ها و برگزاری مسابقه های مختلف نیز در ایام غدیر و محرم از برنامه های ما در ماه محرم است./841/پ201/ف

ارسال نظرات