۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۵۹۵۲۲
حجت‌الاسلام حامد کاشانی:

بیانات رهبری وظیفه ستاد کرونا را سنگین‌تر کرد

بیانات رهبری وظیفه ستاد کرونا را سنگین‌تر کرد
حجت‌الاسلام کاشانی در فضای مجازی نوشت: اگر ستاد کرونا نظر قطعی بر تعطیلی مراسم با حضور مردم دارد، شفاف بیان کند، نه این که ناگهان و نزدیک شروع مراسم تغییر موضع دهد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حامد کاشانی استاد حوزه و دانشگاه و سخنران مذهبی با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: «رهبر معظم انقلاب تبعیت کامل از دستورات و توصیه‌های ستاد ملی کرونا را خواستار شدند و طبعاً ما هم مطیع خواهیم بود.

اما به نظر می‌رسد با فرمایش رهبر انقلاب تکلیف ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره نحوه برپایی مراسم محرم امسال و ایجاد شور حسینی بسیار سنگین‌تر شده است.

بنده فکر می‌کنم قاطبه مومنان اگر رفتار ستاد را همدلانه، عاقلانه و دلسوزانه ببینند، حتما همراهی می‌کنند. اما رفتار دوگانه و چندگانه ستاد و عدم وحدت رویه ستاد و دولت، باعث بی‌اعتنایی و بلکه لجبازی مردم خواهد شد.

توجه داشته باشید که محرم یک دغدغه اجتماعی کاملاً مردمی و بسیار حساس است. اگر ستاد کرونا نظر قطعی بر تعطیلی مراسم با حضور مردم دارد، شفاف بیان کند، نه این که ناگهان و نزدیک شروع مراسم تغییر موضع دهد. و اگر امکان برگزاری مراسم‌ با حضور مردم وجود دارد، شرایط آن چیست؟ این شرایط چه زمانی اعلام می‌گردد تا قابل اجرا باشد؟

متاسفانه با اعلام دیرهنگام، ضعیف، رفتار چندگانه و تعطیلی ناگهانی دقیقه نود، در شب‌های قدر و روز عرفه، فرصت تمرین و آزمایش از دست رفت و شاهد دو تجربه بد بودیم.

برپایی هیأت، زمان‌گیر و هزینه‌بر است. اگر زود و اجرایی، دستورالعمل صادر نشود، جامعه از آن استقبال نخواهد کرد. محرم را به دو قطبی مخرب و بی‌حاصل بدل نکنید.»/د۱۰۲/ف

ارسال نظرات