۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۵۹۶۱۲
از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی؛

نشست علمی «جمعیت» برگزار می‌شود

نشست علمی «جمعیت» برگزار می‌شود
نشست علمی جمعیت با بررسی مسائل، سیاست‌ها و راه‌های برون رفت از چالش کمبود جمعیت جوان با حضور دکتر حسین مروتی و خانم دکتر اردبیلی سه‌شنبه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست علمی جمعیت با بررسی مسائل، سیاست‌ها و راه‌های برون رفت از چالش کمبود جمعیت جوان به همت پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی با حضور دکتر حسین مروتی، پژوهشگر حوزه جمعیت و خانم دکتر اردبیلی، پزشک و کارشناس مسائل زنان و خانواده برگزار می‌شود.
 
با هشدار کارشناسان مختلف و به‌ویژه هشدار کارشناسان جمعیت نسبت به پیرشدن جمعیت جوان کشور در سال‌های آینده و مشکلاتی که به تبع آن در وضعیت کشور به‌وجود خواهد آورد. از این رو فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای برون رفت از این بحران اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی مختلفی گرفته‌اند.

جمعیت جوان به مثابه موتور محرکه‌ای است که هر قدر جوانان آموزش دیده و خوش فکرتری در این دستگاه وجود داشته باشند به همان میزان خروجی‌های مطلوبی در فرهنگ، اقتصاد، سیاست، جامعه و ... می‌توانیم مشاهده کنیم. برای مثال امروز چین به دلیل داشتن جمعیت زیاد جوانان یکی از قدرت‌های برتر اقتصادی است که قدرتمندترین نیروی زمینی را نیز در اختیار دارد.

نشست حاضر نیز با بررسی مسائل، سیاست‌ها و راه‌های برون رفت از چالش کمبود جمعیت در ۵ محور برگزار می‌شود. محور‌های جلسه حاضر بررسی آخرین وضعیت جمعیتی کشور، مقایسه کشور ایران با کشور‌های موفق در سیاست‌های جمعیتی، راهبرد‌های پیشنهادی برای مواجهه با کاهش جمعیت، موانع رشد یا کاهش جمعیت در ایران و ارائه الگویی برای خروج از چالش‌های جمعیتی است.

لازم به ذکر علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند به صورت حضوری روز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۱۰ صبح در قم، بلوار جمهوری اسلامی، کوچه ۲۴ فرعی دوم دست چپ، پلاک ۲۲ در این جلسه حاضر شوند./ت303/ف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی مع الحق
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
امروزه شاهد پوشیدن مانتوهای جلو باز و شلوارهای کوتاه توسط بانوان کشورمان هستیم. چرا جلوی تولیدکنندگان متخلف گرفته نمی‌شود و فعالیت آنان متوقف نمی شود؟ از سازمان تعزیرات حکومتی می‌خواهیم که بر فعالیت‌های تولیدکنندگان پوشاک بانوان نظارت کند و فعالیت متخلفین، متوقف شود.
1
0
ناشناس
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
پاسخت در همین یک یادداشت هست rasanews.ir/002l5N