۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۵۹۶۱۵
حجت الاسلام رستگار:

استفاده از فضای مجازی نیازمند سواد رسانه‌ای است

استفاده از فضای مجازی نیازمند سواد رسانه‌ای است
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه فضای مجازی در پی تغییر سبک زندگی اسلامی است، گفت: استفاده از فضای مجازی نیازمند سواد رسانه‌ای است.
حجت الاسلام عبدالرضا رستگار، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه فرصت سوزی یکی از تهدید‌های فضای مجازی است، عنون داشت: شبهات دینی و اعتقادی از طریق فضای مجازی در ذهن مخاطب وارد می‌شود، فضای مجازی ذهن جوانان را از شبهه‌ها و سؤالات پر کرده و در حال سوق کشور به مادی گرایی و ماتریالیستی است.

حجت الاسلام رستگار با اشاره به اینکه فضای مجازی سبب تحریک شهوات جوانان است، خاطرنشان کرد: فیلم‌های هنجارشکنانه و خارج از عرف به راحتی در فضای مجازی پیدا می‌شوند، فضای مجازی به راحتی می‌تواند شبهه‌های دینی، اخلاقی و اعتقادی را در در ذهن مخاطب قرار دهد که بهترین راهکار برای مقابله، مباحث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در پی تغییر سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی تلاش می‌کند نگاه جوانان و مردم به منافع شخصی و نه عمومی باشد؛ چنین هدفی سبب می‌شود تا از چاره اندیشی برای کمک به همنوعان و احترام به بزرگان و اعتقاد به ماورا الطبیعه دورتر شویم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی نیازمند سواد رسانه‌ای است، افزود: فضای مجازی بهترین فرصت برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و فریاد عدالتخواهی و رسالت مهدوی به جهانیان است.

حجت الاسلام رستگار با اشاره به اینکه فضای مجازی قابل کنترل از سوی استکبار نیست، خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی بسیاری در فضای مجازی قابلیت اجرایی شدن دارند و فعالیت‌های بسیار خوبی از سوی حوزه‌های علمیه، مراکز فرهنگی و پژوهشی صورت گرفته است./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات