۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۵۹۶۶۷
مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه هرمزگان:

کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا مصداق بارز انقلابی‌گری است

کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا مصداق بارز انقلابی‌گری است
حجت‌الاسلام حسن‌زاده به تبیین شاخصه‌های انقلابی‌گری پرداخت و کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا را مصداق بارز انقلابی‌گری دانست.

حجت الاسلام داریوش حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه فرمانبرداری از ولی فقیه به معنای اطاعت بی‌چون و چرای فرامین رهبری و تمکین فرمایشات معظم‌له است، گفت: امروز تبعیت از فرامین ولی فقیه تمرینی برای حیات در جامعه مهدوی تلقی خواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان اشاره کردند برگزاری عزاداری ماه محرم امسال به خاطر شرایط موجود با نظر کارشناسان و ستاد ملی کرونا می‌باشد، از این رو ولایتمداری یعنی الگوبرداری از مقام معظم رهبری و دیگر اینکه منتظر تصمیم نهایی ستاد ملی کرونا باشیم.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: رصد جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا در فضای رسانه ای درباره عزاداری ماه محرم، بیانگر آن است که قرار نیست چراغ خانه امام حسین (ع) خاموش باشد بلکه مقرر شده رویکرد و تدابیر جدیدی با حضور کارشناسان، سخنرانان و مداحان ملی اندیشیده شود.

حجت الاسلام حسن زاده به چالشی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، پیش روی هیئت های عزاداری می‌باشد، اشاره داشت و گفت: مسؤولان هیئات مذهبی همچون سال‌های گذشته نمی‌توانند مراسم عزاداری برگزار نمایند بنابراین باید به نسخه ای که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده توجه داشته باشیم و طبق شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، بیرق عزای امام حسین (ع) برافراشته شود.

وی بیان کرد: در جامعه و شرایط امروز یکی از مصادیق انقلابی گری این است که ما نمی‌توانیم مدعی انقلابی بودن داشته باشیم اما برای این انقلاب زحمت نکشیم زمانی می‌توانیم ادعای انقلابی بودن بکنیم که در بزنگاه های حساس، همانند شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، برای حفظ انقلاب اسلامی، از جانمان مایه بگذاریم.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه استان هرمزگان افزود: در حال حاضر و در میدان جنگی که به دلیل شیوع کرونا رخ داده است سنگر و خاکریز تغییر کرده و  همه ما که ادعای انقلابی‌گری داریم باید ادعاهایمان را به منصه ظهور برسانیم و با توجه به توانایی و ظرفیت موجود، به یاری آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا بشتابیم.

حجت الاسلام حسن زاده، رمز موفقیت عبور از تحریم‌ها را توجه به سرمایه های داخلی و استفاده از نخبه های ایرانی دانست و گفت: نمی توان چنین ادعایی کرد که دروازه های کشور باید به روی واردات و صادرات بسته شود اما نباید از ظرفیت‌های داخلی خود غافل بوده و به آنها توجهی نداشته باشیم، سران سه قوه در جهت برون‌رفت از این تحریم‌ها می توانند با استفاده از نیروی انسانی نخبه، تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند.

وی ادامه داد: باید به این خود باوری برسیم که جوانان ایرانی بهترین توانایی ها را در تمام صنایع دارند و لازم است به آنها اعتماد و زمینه را برای ورود آنها به میدان فراهم کنیم. اگر نگاه‌ها به بیرون از این مرزها باشد نخبه ها دیده نمی شوند، توانمندسازی صنایع با استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی و به کارگیری نیروهای نخبه سبب عبور از بخش اعظمی از تحریم‌ها خواهد شد، پیش شرط همه این موفقیت‌ها، میدان دادن و توجه به جوانان نخبه داخلی است.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه استان هرمزگان اضافه کرد: گاهی اوقات انحصار در بخشی از صنایع باعث نخبه سوزی شده و سبب می‌شود به ایده‌ال‌های لازم در بخش‌های مختلف دست نیابیم بنابراین لازم است قفل این انحصارات شکسته شود، نباید اجازه داد عده‌ای بخاطر منافع شخصی و انفرادی؛ کشوری را از شاخصه‌های توسعه که مورد قبول استانداردهای جهانی می‌باشد عقب بیندازند.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: ایران در حوزه هسته‌ای و تسلیحات نظامی با مدیریت جهادی، بومی سازی و توجه به نخبه‌های دانشگاهی، تن ابرقدرت‌های جهان را به لرزه در آورده است و اکنون راه برون‌رفت از این تحریم ها مذاکره با آمریکای حیله گر و دروغ پرداز نیست بلکه فراهم سازی بسترهای توسعه در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال 1389، برای اولین بار کلید واژه اقتصاد مقاومتی را در سخنرانی شان بکار بردند و حکایت از آن دارد که برای مقابله با تحریم ها باید نگاه ها به داخل صورت گیرد و اتکای به بیرون از مرزها نکرده و به ظرفیت های داخلی توجه کنیم. مسؤولان کشوری باید توجه داشته باشند که سالها اتحادیه اروپا و دولت آمریکا تحریم های ظالمانه ای را علیه ایران در نظر گرفته و روز به روز فشارهای مغرضانه خود را علیه مردم ایران بیشتر می‌کند، این کشورهای ظالم به دنبال فروپاشی داخلی هستند.

مسؤول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه استان هرمزگان گفت: البته باید توجه داشت نمی توان چنین ادعایی کرد که دروازه های کشور را به روی واردات و صادرات بست زیرا لازمه هر کشور توسعه یافته؛ مراودات اقتصادی با کشورهای دوست است ولی این دلیل نمی‌شود که ما از ظرفیت های داخلی خودمان غافل باشیم و به آنها توجه نداشته باشیم./851/ت210/ب1

ارسال نظرات