۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۵۸۴۶۴
استاد حوزه علمیه کردستان:

انقلابی گری ویژگی ناگسستنی حوزه های علمیه است

انقلابی گری ویژگی ناگسستنی حوزه های علمیه است
حجت الاسلام بهرام پور گفت: انقلابی گری ویژگی ناگسستنی حوزه های علمیه است و تا زمانی که این ویژگی همراه حوزه های علمیه باشد، این انقلاب از هرگونه دسیسه در امان است.

حجت الاسلام حمید بهرام پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، اظهار داشت: یکی از ویژگی های باز حوزه های علمیه روحیه انقلابی بودن آنها است.

این استاد حوزوی ادامه داد: انقلابی گری ویژگی ناگسستنی حوزه های علمیه است و بی شک تا زمانی که این ویژگی همراه حوزه ها و مدارس علمیه باشد، این انقلاب از هرگونه دسیسه و توطئه در امان  است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه تاکید دارند، افزود: امام خامنه ای در سخنرانی های خویش بارها و به کرار از انقلابی ماندن حوزه های علمیه سخن می گویند که این نشان می دهد داشتن روحیه انقلابی چه نقش بزرگ و بی بدیلی در ترقی و استحکام این نظام دارد.

حجت الاسلام بهرام پور در ادامه سخنان خود افزود: طلبه و حوزه باید در مسیری که این انقلاب از روزهای نخستین تعیین کرده است، حرکت کنند و این مسیر که همان روحیه انقلابی گری است، می تواند در این شرایط خاص تاریخی بسیاری از مشکلات کشور در برابر دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی را خنثی کند.

استاد حوزه علمیه کردستان عنوان کرد: زمانی که روحیه انقلابی گری در حوزه های علمیه جاری باشد، دیگر جایی برای عرض اندام تفکرات ضددینی، لیبرال و سکولار باقی نخواهد ماند.

وی با تاکید بر نقش مهم روحانیون و علما دین در تربیت نسل های جدید طلاب در حوزه های علمیه، بیان کرد: امروز طلاب جوان به شدت نیازمند تجربیات بزرگان دین و انقلاب هستند، از این رو علما و روحانیون شاخص باید یکی از دغدغه هایشان تربیت نسل طلبه با روحیه انقلابی باشد.

حجت الاسلام بهرام پور بیان داشت: از سوی دیگر نیازی که امروز در بحث حوزه های علمیه به شدت احساس می شود، افزایش سطح ارتباطات حوزه با آموزش و پرورش و دانشگاه است.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که دانش آموزان و حتی دانشجویان تا چه میزان با حوزه های علمیه آشنایی دارند، بی شک این آشنایی در آن حد رضایت بخش نیست که این امر معلول کم کاری های همه ما در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی است./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
در این باره بیشتر اطلاع رسانی نمایید.
0
0