۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۵۹۷۸۴
امام جمعه ایلام:

شهدا سرمایه های معنوی نظام هستند

شهدا سرمایه های معنوی نظام هستند
امام جمعه ایلام گفت: شهدا به عنوان سرمایه های معنوی این آب و خاک محسوب می شوند و همه ملت ایران به نوعی مدیون این عزیزان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار امروز با خانواده های شهیدان «سیدموسی حسین» و «سیدامیدعلی موسوی پشتکوهی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، امام جمعه ایلام گفت: شهدا به عنوان سرمایه های معنوی این آب و خاک محسوب می شوند و همه ملت ایران به نوعی مدیون این عزیزان است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد: امروز هم ما باید با اعمال و کردار خود اعتقادات شهدا را در جامعه زنده نگه داریم و نسبت به عملی شدن آرمان های امام شهدا و شهیدان کوشا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: یکی از این کارهای خداپسندانه سرکشی مداوم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا می باشد که این امر باید نصب العین مسؤولان قرار بگیرد.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خانواده های شهدا در این سالها در فراغ عزیزان خود سختی های بسیاری را تحمل کرده و می کنند، از این رو نباید اجازه دهیم که این سختی بیش از این خانواده معظم شهدا را آزار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عید غدیرخم، به نوعی عید سادات است، گفت: در واقع در روز عید غدیر خم سادات باید مورد تجلیل قرار بگیرند و امروز نیز بسیار خرسندیم که در خدمت خانواده های معظم شهدای سادات ایلام هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: از خداوند متعال می خواهیم که مسیر و راه شهدا را در مقابل همه ما قرار دهد تا به سعادت کامل و حقیقی برسیم و در مسیر آرمانهای والای انقلاب و نظام حرکت کنیم.

در ادامه این دیدار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز اظهار داشت: در طرح ملی سه شنبه‌های تکریم هر هفته با خانواده شهدای معزز انقلاب و دفاع مقدس استان ایلام دیدار می‌شود که این دیدارها با حضور مسؤولان فرهنگی و اجرایی این استان در منزل خانواده‌های شهدا برگزار می شود.

اسدالله تولیده تاکید کرد: در دیدارهایی که با خانواده های معظم شهدا داریم هم از وضعیت جسمانی آنها باخبر می شویم و هم اینکه به مشکلات و مسایل آنان آگاه می شویم و مراتب را به اطلاع مسوولان مربوطه می رسانیم.

براساس این گزارش، شهیدان والامقام «سیدموسی حسینی» در تاریخ ۲۶ مهر سال ۶۳ در اثر اصابت ترکش به ناحیه سر در منطقه میمک و «سیدامید علی موسوی پشتکوهی» در ۲۸ مهرماه سال ۶۴ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمدند./1404/ت304/ب1

ارسال نظرات