۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۸۵۳
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا:

امام جمعه گرگان شفاف‌سازی کند/ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه پیگیر باشد

امام جمعه گرگان شفاف‌سازی کند/ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه پیگیر باشد
نماینده خبرگان با اشاره به اعتراض جمعی از طلاب و دانشجویان به عملکرد آیت الله نورمفیدی در گلستان، خواستار شفاف سازی امام جمعه گرگان در این زمینه شد.

آیت الله سید عبدالرحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره نامه تعدادی از طلاب گرگان خطاب به رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مبنی بر اتهامات وارده به امام جمعه گرگان، اظهار داشت: بنده از این نامه اطلاعی ندارم اما باید مستندات هر ادعایی ارائه شود؛ صرف بیان سخن آسان بوده و اثبات آن مهم است.

وی بر ضرورت ارائه مستندات ادعاها گفت: اگر انتقادی بر فردی وارد است، ابتدا باید اسناد این ادعا آماده شود و به پیوست ادله موجود گفته شود که فلان فرد خطایی را مرتکب شده که در این صورت قابل پیگیری است و در غیر این صورت، هر ادعایی بی اعتبار و غیرقابل پیگیری خواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم برخورد با غارت گران بیت المال تأکید و تصریح کرد: اگر مستندات ارائه شد، حتما باید دنبال شود و به نتیجه برسد چرا که در تخریب و غارت جنگل ها، مسأله بیت المال مسلمین مطرح است و با هر فردی و در هر پست حقوقی و حقیقی بخواهد جنگل ها را تخریب کند، باید به طور مستقیم برخورد شود و این قاعده عام و کلی است.

دفاع و شفاف سازی لازمه برائت از اتهامات است

وی دفاع و شفاف سازی را لازمه برائت از اتهامات عنوان کرد و افزود: اگر مستندات ارائه شود و خطا و ادعایی که در خصوص آیت الله نورمفیدی، امام جمعه گرگان در این نامه مطرح شده، به اثبات برسد، ایشان ناچاراً برای حفظ حرمت خود باید ادله ای را بیان کند و خود را نسبت به اتهام بیان شده، تبرئه و شفاف سازی کند و اگر اتهامات مستند بود و ایشان بیانی را نگفتند، معلوم می شود که اتهامات وارد است.

آیت الله توکل اظهار داشت: آیت الله نور مفیدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در گرگان و امام جمعه این شهر هستند و در خصوص چنین مسائلی نباید داستانی و احساسی برخورد شود، مگر این که مستندات سنگین باشد.

ائمه جمعه ناکارآمد تعدیل شوند

وی ضمن بیان توصیه ای به رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید نسبت به نماز جمعه های سراسر کشور اشراف بیشتری وجود داشته باشد و ستادهای نماز جمعه ای که موفق تر بوده اند و مردم را بیشتر جذب و با انقلاب همراه کرده اند، باید تقویت شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نماز جمعه قطب هر منطقه ای محسوب می شود، تصریح کرد: اگر ائمه جمعه ای که توان مدیریت این پایگاه عظیم را ندارد، انتخاب آن امام جمعه اشتباه بوده و عدم موفقیت ایشان و ادامه فعالیتش، نادرست تر است و باید چنین فردی را تعدیل کنند./822/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی مع الحق
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
سیاستگذاری ائمه جمعه فعال تر و انقلابی تر عمل کند.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
آقای رسا
برهه فعلی زمان تفرقه اندازی نیست. باید با وحدت زیر خیمه انقلاب و تحت مدیریت واحد رهبری معظم انقلاب مشی کرد.
2
3
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
ممنون از این که دغدغه مردم را مطرح می کنید.استان گلستان نیاز به نماینده جدیدی از طرف حضرت آقا دلرد.
1
0
صوفی
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
به جرأت مي توان ادعا كرد محتواي غني حوزه های علمیه منهاي ابر رسانه رسا حكم علومي را دارد كه در حصار جلد كتاب محصور است و قدرت انتقال و عينيت ندارد.
ورود رسا به حوزه های مرز شکن در روز خبرنگار مبارک باد.
آفرین به این شجاعت
0
0