۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۵۹۹۴۶

سناریوی غرب برای درگیری‌های طایفه‌ای در لبنان

سناریوی غرب برای درگیری‌های طایفه‌ای در لبنان
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: استکبار با طرح یک سناریو به دنبال آن است که در لبنان، درگیری طایفه‌ای و جنگ‌های داخلی راه بیندازد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه همه رسانه‌ها تاکنون در رابطه با چگونگی انفجار اخیر بیروت اظهارنظر خاصی نکردند، عنوان داشت: بررسی اخبار منتشره نشان می‌دهد ترامپ برخلاف دستورالعمل‌های دیپلماتیک بین المللی بجای تسلیت به رییس جمهور و نخست وزیر لبنان، به سعد الحریری تسلیت می‌گوید، چنین اظهار همدردی و شبه هجوم دانستن انفجار گویای برنامه ریزی‌های استکبار برای بهره برداری از چنین اتفاق ناگواری است.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: استکبار با طرح یک سناریو به دنبال آن است که در لبنان، درگیری طایفه‌ای و جنگ‌های داخلی راه بیندازد.

سعیداوی با اشاره به اینکه شگرد استکبار بهره برداری از بحران‌ها و پیشامد‌ها است، تصریح کرد: استکبار حتی اگر در انفجار اخیر بیروت دست نداشته باشد، اما برای اختلاف افکنی در میان گروه‌ها و احزاب سیاسی لبنان سوءاستفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه استکبار بار‌ها از اختلاف میان احزاب و گروه‌های سیاسی، سوءاستفاده کرده است، گفت: لبنانی‌ها باید هوشیار و در حمایت از محور مقاومت، اقداماتی را در خنثی سازی توطئه‌های استکبار انجام دهند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان داشت: لبنانی‌ها اتحادشان را حفظ کنند تا از بهره برداری غرب از چنین حوادث ناگواری جلوگیری کنند و در عین حال به بازسازی مناطق تخریب شده بپردازند. /۹۴۵۶/ت310/ق
ارسال نظرات