۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۰۰۰۴
حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با رسا:

مجلس و دستگاه قضا پیگیر مشکلات و حقوق کارگران هستند

مجلس و دستگاه قضا پیگیر مشکلات و حقوق کارگران هستند
رییس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به مشکلات کارگران و عدم پرداخت دستمزد آنان، گفت: مجلس و دستگاه قضا پیگیر حقوق کارگران بوده و به دنبال رفع مشکلات هستند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره اعتراض کارگران هفت تپه و برخی دیگر از شرکت ها در پی عدم پرداخت معوقات و دستمزد آنها، اظهار داشت: این که کارگران هفت تپه اذیت شدند، تردیدی نیست و علت را مشکلاتی می دانیم که در بروز بخشی از مشکلات، دولت مقصر است و در بخش دیگر آن هم شرکتهای مربوطه قصور و تقصیر دارند و این مشکلات در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای رفع مشکلات به وجود آمده در آینده نزدیک گفت: قوه قضائیه هم در حل این مشکلات ورود کرده و موضوع در حال بررسی است و امیدواریم که این مشکلات در آینده نزدیک رفع شود، چرا که این مسائل قابل حل است.

ورود مجلس و دستگاه قضا به رفع مشکلات کارگران

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که کارگران معترض نباید با رفتار خود اهداف دشمنان را محقق کنند، تصریح کرد: اگر کسی به وضعی معترض بود و خسارت و آسیب دیده است، طبیعتاً باید با هوشیاری کامل موضوع اعتراض خود را پیگیری کند اما اعتراضات به شکلی نباشد که مشکل مضاعف شود و آب در آسیاب دشمنی بریزیم که بسیاری از مشکلات امروز که کارگران و قشر آسیب پذیر جامعه ما دارند، توسط همان ها ایجاد شده است.

وی به علل بروز مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: اگر امروز واردات و صادرات ما و کارخانه ها با مشکل مواجه شده است، بخشی به سوء مدیریت برمی گردد و بخش قابل توجه آن، همین خباثت ها و شیطنت های دشمنان ما است.

اعتراضات نباید هم­زبانی و هم­نوایی با دشمن شود

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان این که نوع حرکت ما نباید اسباب خوشحالی دشمنان را فراهم کند، اظهار داشت: رفتاری که از ما سر می زند، نباید دشمنان را خوشحال کند و بهانه و خوراک لازم را به آنها بدهد که همین قشر کارگر با استفاده دشمن از این زمینه ها بیشتر اذیت و تضعیف شوند.

وی تضعیف کشور و مجاری حل مشکلات را سبب افزایش مشکلات مردم دانست و گفت: کارگران معترض هم باید صدایشان را به گوش مردم و مسؤولان برساند و هم باید مواظب باشند که نفوذی ها، شیاطین، مغرضین و آن کسانی که موج سوار بوده و منتظر هستند که از این اتفاقات سوء استفاده کنند، نتواند بهره برداری داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرهیز از بیان شعارهای هنجارشکنانه علیه نظام تأکید و تصریح کرد: ممکن است اعتراض صورت گیرد تا که مسؤولانی که در خواب هستند را متوجه کند اما شعارهای هنجارشکنانه و تعرض به نظام و کشور و منافع ملی نباید وجود داشته باشد./822/ت302/ق

ارسال نظرات